کد خبر: 273375
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
بازدید 1532
جشن هفته ملی کودک با شعار "هر کودک نشانی خداست" در کانون رضی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رضی، با شعار "هر کودک نشانی خداست" ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت هفته ملی کودک برگزار کرد.

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک با حضور دانش آموزان و معلمان، ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رضی با شعار «هر کودک نشانی خداست...» برگزار شد.

در ابتدای برنامه‌ها، دانش آموزان از نمایشگاه عکس ویژه ماه محرم و نمایشگاه سفال، نقاشی و کاردستی که به همین مناسبت دایر شده بود، بازدید کردند. سپس روزشمار هفته ملی کودک، وقایع ماه محرم و شخصیت‌های واقعه عاشورا ازجمله: حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت رقیه (س)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) و سرزمین شام و کربلا معرفی شد.

قصه‌گویی از واقعه تاسوعا و عاشورا، معرفی کتاب آسمان خون گریه کن نوشته جعفر ابراهیمی، چهل روز عاشورا نوشته محمدرضا سنگری، در عزایت آسمان نیلی قباست نوشته مهدی الماسی، سفرهای دارا و سارا و کمی باهم بخندیم و روخوانی این کتاب‌ها توسط اعضا، خواندن سرود دویدم و دویدم به کربلا رسیدم، شعرخوانی از کتاب دست کوچولو پا کوچولو سروده شکوه قاسم نیا برای گروه سنی الف، شعرخوانی از کتاب در عزایت آسمان نیلی قباست، درست کردن کاردستی‌های متنوع ازجمله کلاه جشن روز کودک، درست کردن الگوریتم، ماسک پلنگ صورتی، بازی‌های محله ازجمله: عمو زنجیرباف و گرگم و گله می‌برم، مسابقه کاردستی و نقاشی به‌صورت چشم‌بسته از فعالیت‌های مرکز در طول هفته ملی کودک بود.

همچنین، در کارگاه‌های هنری اعضا با کشیدن نقاشی و سفالگری به فعالیت پرداختند و در کارگاه ادبی، کتاب دست کوچولو پا کوچولو سروده شکوه قاسم نیا برای گروه سنی الف خوانده شد و در مورد آن بحث و گفتگو شد.

در ادامه، اعضا در مورد پوسترهای نقاشی شده‌ای که به‌صورت داستان بر روی دیوار نصب‌شده بود باهم به گفتگو نشستند و سپس با کمک آن تصاویر، واقعه عاشورا را در قالب داستان بازگو کردند.

شایان‌ذکر است، در پایان برنامه‌ها ثبت‌نام اعضای جدید در مرکز به‌صورت رایگان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =