فضاهای مخصوص بازی های کودکانه در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: فضا و مکان هایی مخصوص بازی های کودکانه در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان شناسایی و ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: گودرز امیری همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک در نشست صمیمانه با اعضای منتخب مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: شهرداری ها و دهیاری های استان به منظور جمع شدن کودکان دور یکدیگر و انجام بازی ها و فعالیت های کودکانه مکان ها و فضاهای مورد نیاز را شناسایی و نسبت به ایجاد آن اقدام کنند.
وی افزود: تربیت صحیح کودکان ارجمند به عنوان آینده سازان مسئولان و برنامه ریزان پاک ایران زمین باید به عنوان مهمترین برنامه خانواده ها و مسئولان دستگاه های اجرای مرتبط باشد.
امیری تصریح کرد: توجه به کودکان و نقش آنان در ساخت جامعه پیشرفته آینده به همت و تلاش شبانه روزی مسئولان مرتبط نیاز دارد.
وی بیان داشت: به همین منظور شهرداری ها و دهیاری ها باید در خصوص رعایت حقوق کودکان، ساخت بوستان های ویژه کودکان، تهیه وسایل بازی استاندارد برای کودکان، احداث فضای مناسب به منظور انجام بازی های کودکان در مجتمع های مسکونی اقدامات لازم را هر چه سریع تر انجام دهند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جمع شدن کودکان در کنار یکدیگر و انجام فعالیت های گروهی نقش مهمی در تربیت اجتماعی آنان ایفا می کند.
وی عنوان داشت: بسیاری کودکان ایده ها و اندیشه های بزرگی در سر داشته که فراهم کردن شرایط برای شکوفایی و رشد و ارتقای آن ضروری و در تضمین پیشرفت های آینده کشور مؤثر است.
امیری اظهار کرد: توجه به خیال پردازی های کودکان می تواند زمینه عملیاتی شدن بسیاری ایده های جدید را فراهم کند.
وی ادامه داد: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط چهارمحال و بختیاری نسبت به ایجاد و فعال کردن سازمان های مردم نهاد ویژه کودکان اقدامات لازم را انجام دهند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهترین و مهمترین خاطرات پدر و مادر مربوط به دوران کودکی فرزندان شان است.
وی یادآور شد: پدر و مادر باید ضمن قدر دانستن دوران کودکی فرزندانشان پیش بینی زمان کافی برای در کنار هم بودم با کودکان خود را داشته باشند.
امیری عنوان کرد: شناسایی استعدادهای درخشان کودکان و سرمایه گذاری برای رشد و شکوفایی استعدادهای مختلف آنان می تواند در تسریع روند توسعه همه جانبه و پویا جامعه تأثیر مستقیم داشته باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک بیش از 35 هزار کدوک در استان عضو این کانون هستند.
فرزاد رحیمی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی خود را تاکنون در 120 روستای استان ارائه کرده است.
وی اظهار داشت: به منظور اجرای عدالت فرهنگی در خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی برای ارائه برنامه های این کانون در تمامی نقاط شهری و روستایی استان در دستور کار قرار دارد.
رحیمی تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری توانسته رتبه های برتر در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی بخش های نمایش عروسکی، قصه گویی، دوسالانه هنرهای تجسمی، تولید کتاب با موضوع کودکان و شعر رضوی به کسب کند.
وی افزود: سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان موفق در عرضه محصولات فرهنگی کشور معرفی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایجاد فرهنگ حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین فعالیت های کودکان عضو این کانون در استان محسوب می شود.
وی بیان داشت: هم اینک پنج هزار زبان آموز عضو مراکز زبان آموزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری هستند.
رحیمی اضافه کرد: پنج هزار کودک دیگر در نوبت حضور در مراکز زبان آموزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.
افزوده می شود، 15 تا 21 مهر به عنوان روز جهانی و هفته ملی کودک نامگذاری شده است.
در این نشست تعدادی از کودکان برگزیده مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به اجرای شاهنامه خوانی، شعر خوانی و ترسیم نقاشی پرداختند.
همچنین بخشی از گنجینه الاسرار عمان سامانی شاعر ترک زبان چهارمحال و بختیاری از سوی فاطمه عزیزیان فارسانی یکی از کودکان بختیاری زبان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف برتری همدلی نسبت به همزبانی قرائت شد.
مهدیه اشراقی کودک برگزیده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری شعر "گل محمدی" خود را تقدیم حاضران کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =