قصه گویان اندیشمندانی هستند که در انتقال باورها تأثیرگذارند

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس با حضور در جمع قصه گوها گفت: بزرگترین سرمایه ما درکانون مربیان متخصص و خوبی هستند که هنر قصه گویی را به خوبی به انجام می رسانند و و در انتقال باورها و ارزش ها مؤثر هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری در مراسم معرفی قصه گویان برگزیده استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: قصه گوها با شخصیت پردازی ها، تصویرگری ها، تخیل و ابزار متنوع ما را با دنیای قصه و ادم های مختلف بیشتر آشنا کردند. مدیر کل کانون فارس گفت: قصه گوها ما را به خیال فرو بردند و تمامی قصه ها نشان دهنده توجه مربیان به موضوع، محتوا، خداشناسی، انسان دوستی، مهر و محبت، شخصیت های تاریخی و تمامی ارزش های اخلاقی است که با استفاده از نمادهایی چون عدالت، آزادگی، شجاعت، ظلم گریزی و ستم ناپذیری، این مفاهیم را برای ما نهادینه می کنند. به گفته افتخاری، قصه گویان اندیشمندانی هستند که با قصه و انجام فعالیت های متنوع فرهنگی هنری در انتقال باورها، ارزش ها، معارف و تمامی مهارت ها، الگوی دیگرانند. مدیر کل کانون فارس در ادامه یادآور شد: مربیان،نوجوانان، پدران و ماران و پدربزرگ ها و مادربزرگ های قصه گو با انواع قصه ها، هنجارهای اخلاقی را با روشی طنزآمیز، لهجه های شیرین و با تصاویری زیبا ترسیم و دیدگاه های خود را در رابطه با اخلاق و اجتماع بیان کردند. ارائه ی این قصه های خوب در این دو روز نشان داد که داستان های ادبیات کهن و قصه های کلاسیک هنوز ماندگارند و قصه گوها با استفاده از همین متون کهن ادبیات ایران، با افق نگاهی گسترده توانستند راهی روشن برای درک و احترام متقابل به ما بیاموزند.

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی 19 تا 20 مهر ماه جاری  با حضور 23 مربی و 5 نوجوان قصه گو در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =