کد خبر: 273449
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
بازدید 756
رونق مرکز تاکستان شماره ۱ در هفته ملی کودک

به مناسبت هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی و هنری شماره ۱ تاکستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین هر روز با اجرای برنامه‌های متنوع، میزبان کودکان و نوجوانان این شهرستان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مهر ۹۶، هم‌زمان با هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره ۱،با اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی براساس روزشمار هفته ملی کودک، پذیرای کودکان و نوجوانان این شهرستان بود.

در اولین روز از هفته ملی کودک با شعار" کودک زیر چتر ایمان"، دریک برنامه با حضور ۲۸ کودک، بیانیه روز جهانی کودک خوانده شد و مهمانان کوچک کانون پیمان بستند تا در زیر چتر خدا مهربانی راباهم تقسیم کنند.اجرای چند بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، قصه گویی و کارگاه ادبی "دل‌نوشته های کودکانه"، برنامه های دیگر این روز بود.

در دومین روز از هفته ملی کودک با شعار "کودک در پناه خانواده"، یک نشست آموزشی و مشاوره با همکاری شبکه بهداشت برگزار شد.در این نشست اعضای نوجوان دختر حضور داشتند.در پایان، مهمانان کوچک مرکز آرزوهای خود را درباره اعضای خانواده‌شان در برگ‌های سبز نوشتند و بر درخت آرزو آویختند.

در سومین روز از هفته ملی کودک با شعار" کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی " اعضای این مرکز از نمایشگاه صنایع دستی و آثار تاریخی اداره میراث فرهنگی تاکستان بازدید کردند وپای صحبت رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان نشستند.برگزاری کارگاه نقشینه با سفال و قصه گویی فعالیت‌های دیگر این برنامه بود.

در روز چهارم ازهفته ملی کودک  با شعار "کودک و سلامتی و ایمنی" این مرکز میزبان ۳۷ نفر از دانش آموزان مدرسه شاهد امام رضا (ع ) بود .ورزش صبحگاهی، برنامه تغذیه و صبحانه سالم ، کارگاه کاردستی، کتاب خوانی و شعرخوانی، دعوت از مربیان هلال احمر و تشکیل کارگاه آموزشی کمک های اولیه و قصه گویی از برنامه های  اجرا شده برای این دانش‌آموزان بود.


در آخرین روز از هفته ملی کودک با شعار" کودک، کتاب و محصولات فرهنگی" دومین کارگاه "نگاره های عاشورایی"  با حضور مسوولان شهرستان تاکستان برگزارشد. " بهمن طاهرخانی"نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، "رضا رحمانی"رئیس اداره آموزش و پرورش، "ابوالفضل طاهرخانی" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و "سمیه بابایی" عضو شورای شهر تاکستان دراین برنامه حضور داشتند.

در این کارگاه ۴۲ عضو کودک،با مضمون‌های عاشورایی نقاشی کردند.شعرخوانی عاشورایی، خوانش دل‌نوشته های اعضا در ابراز ارادت به پیشگاه حضرت امام حسین(ع) ، خاطره گویی مسوولان مهمان از کانون و خوانش حقوق کودک از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =