کتاب خاطرات کودکی‌ام را تقدیم اعضای مرکز شماره۴ مشهد می‌کنم

در آخرین روزهای هفته ملی کودک، جمعی از اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد به دیدار جواد محقق نیشابوری رفتند و در برنامه «صندلی داغ»، سوالات و دغدغه‌های خود را با مدیرکل کانون در میان گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۲ عضو کودک و نوجوان مرکز شماره ۴ مشهد، ضمن اهدای «تابلوی یادبود هفته ملی کودک» که به امضای تک تک اعضا رسیده بود، و همچنین گلیم کوچکی که حاصل کارگاه کاردستی مرکز بود، درخواست‌ها و انتظاراتشان را با مدیرکل کانون در میان گذاشتند

ترلان عضو ۸ ساله مرکز از جواد محقق نیشابوری انگیزه‌اش را در پذیرفتن سمت مدیرکلی کانون پرسید و محقق نیشابوری عشق به کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین دلیل این انتخاب مطرح کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون و در کنار آن بودن با کودکان و نوجوانان باعث شد به کانون بیایم.

مدیرکل کانون در پاسخ به تانیا عضو ۹ ساله مرکز درباره جالب‌ترین خاطرات دوران کودکی گفت: من خاطرات خیلی جالب و هیجان‌انگیزی از کودکی خود دارم. خاطراتی که تاکنون بخشی از آن را نوشته‌ام و تصمیم دارم پس از تکمیل و گردآوری آن را در قالب کتاب چاپ کنم. کتابی مفصل‌تر از کتاب «قصه‌های مجید» و همین‌جا قول می‌دهم این کتاب را در اسرع وقت تکمیل و آن را به اعضای خوب مرکز شماره۴ مشهد اهدا کنم.  

دینا عضو نوجوان مرکز در پاسخ سوالش در مورد اولین محلی که مدیرکل در سفر به نیشابور به آن سر می‌زند فهمید؛ محقق نیشابوری عاشق شهر دیدنی و تاریخی نیشابور است و هر وقت به آن‌جا می‌رود به آرامگاه فضل‌بن شاذان می‌رود و به پدر و مادرش که در آنجا آرمیده‌اند سر می‌زند.

سارا دیگر عضو نوجوان مرکز نیز دغدغه خود را مطرح کرد و خواست شرایطی مهیا شود تا نوجوانان پس از سن ۱۶سالگی نیز بتوانند از فعالیت‌های کانونی بهره برند و ارتباط‌شان را کماکان حفظ نمایند. مدیرکل کانون در این‌جا از نوجوانان به عنوان سرمایه‌های انسانی کانون یاد کرد و گفت: کانون باید به دنبال سازوکاری برای حفظ و نگهداری نوجوانان بالای ۱۶ سال باشد و مدیرعامل کانون پیگیر این موضوع هستند.

یکی دیگر از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اعضای فعال کتاب‌خوان مرکز شماره۴ مشهد کمبود کتاب و نبود تنوع موضوعی کتاب‌ها بود که مدیرکل کانون در پاسخ به این مطلب به افزایش اعتبار کانون در سال جاری اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های قبل محدودیت بودجه داشتیم که امسال این مسئله حل شد و امیدوارم قبل از پایان سال جاری کتاب‌های جدیدی برای مراکز استان تهیه و ارسال شود.

محقق نیشابوری مدیرکل کانون در پایان این نشست قول داد در اولین فرصت یک اردوی تفریحی و علمی از مجموعه توس و نیشابور برای اعضای مرکز شماره۴ مشهد برنامه‌ریزی و خودش نیز در این اردو آنان را همراهی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =