هر سه فرزندم کانونی بودند و با فعالیت‌های کانون آشنا هستم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، محمدرضا حیدری با شرکت در برنامه «صندلی داغ» کانون که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، شرکت و به سوالات «تانیا محمدزاده» و «داریوش صفاریان» از اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد پاسخ داد.

رییس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا آمپول درد دارد گفت: آمپول برای برخی ترس و درد دارد، یادم می‌آید زمانی که جبهه بودم بنا به دلایلی مرا در بیمارستان بستری کردند، شب عملیات یکی از رزمندگان را که بسیار هم شجاع بود و همان شب در عملیاتی، تعداد زیادی بعثی را به هلاکت رسانده بود، به بیمارستان آوردند اما شاید باورتان نشود زمانی که آمدند به او آمپول بزنند، فریاد می‌زد و اجازه نمی‌داد تزریق انجام شود.

او درباره بهترین و بداخلاق‌ترین فرد زندگی‌اش گفت: پدرم بهترین دوست روزهای خوب و بدم بود و معلم کلاس دوم ابتدایی‌ام بداخلاق‌ترین فردی است که به یاد دارم. حیدری به بازی‌های کودکی‌اش اشاره کرد و گفت: یکی از بازی‌های مورد علاقه دوران کودکی‌ام بازی هفت‌سنگ بود. این بازی بدین ترتیب بود که هفت سنگ را روی هم می‌چیدیم و با توپ کوچکی به آن ضربه می‌زدیم و سنگ‌ها می‌افتاد و ما فرار می‌کردیم. اگر می‌توانستیم بدون اینکه توپ توسط بازیکنان رقیب به ما بخورد، مجدد سنگ‌ها را روی هم بچینیم برنده مسابقه بودیم.

حیدری در مورد خرید گل از کودکان سر چهارراه‌ها گفت: معتقدم کودکان زیر ۱۵ سال نباید سر چهارراه‌ها به کار مشغول باشند بلکه آنان باید سرکلاس درس حضور پیدا کنند و درس بخوانند و سعی می‌کنیم به آنان کمک کنم تا دیگر کار نکنند و به جای آن درس بخوانند.

حیدری در مقایسه وضعیت کودک امروز با کودک دیروز، با بیان این که ایام کودکی ما با زمان کنونی بسیار فرق داشت، تصریح کرد: در آن دوران تعداد بچه‌های هرخانواده زیاد بود وخواهرها وبرادرها با هم بازی می‌کردند. من نیز خاطرات زیادی از کودکی و بازی با خواهر وبرادرهایم دارم و چون برادر بزرگ بودم، به حرف‌هایم گوش می‌کردند.

وی در باره وضعیت درس خواندن و همچنین مشق نوشتن در دوران کودکی‌اش گفت: بچه درس‌خوانی بودم طوری که شش ساله ابتدایی را جهشی ودر طی سه ساله گذراندم و مشق هایم را کامل می‌نوشتم

رئیس شورای شهر مشهد درباره آشنایی‌اش با کانون فکری کودکان ونوجوانان، گفت: من سه پسر دارم که هر سه آن‌ها را در دوران کودکی‌شان به کانون فکری کودکان ونوجوانان واقع در بولوار فلسطین می‌بردم تا از کلاس‌های آموزشی و هنری آن مرکز استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برای آشنایی والدین با حقوق کودکان، چه کاری می‌توان کرد؟ اظهارکرد: می‌توانیم در تابلوها وبیلبوردهای تبلیغاتی، پیام‌های آموزنده‌ای با هدف ترویج رعایت حقوق کودکان اکران کنیم و دیگر دستگاه‌ها نیز ازجمله آموزش و پرورش ورسانه‌ها می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

حیدری درباره اقدامات انجام شده برای نشاط کودکان شهر نیز گفت: اکنون فضاهای خوبی برای بازی کودکان در بوستان‌های شهر وجود دارد از جمله فرهنگ‌سرای کودک در کوهسنگی که سعی می‌کنیم این فضاها را در نقاط مختلف شهر گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =