کتاب‌خانه سیار و فروشگاه عرضه محصولات در روستاهای تکاب گشایش یافت

کتاب‌خانه سیار روستایی و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تکاب آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه سیار روستایی که با 6هزار جلد کتاب فعالیت خود را از روز 20 مهر به صورت رسمی آغاز کرد، 20 روستا از روستاهای شهرستان تکاب را تحت پوشش کتاب‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی قرار خواهد داد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این کتاب‌خانه با تاکید بر ضرورت توسعه کتاب‌خانه‌های سیار در استان گفت: کتاب‌خانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می‌رساند و عضویت و استفاده از فعالیت‌ها در آن‌ها رایگان است.

کتاب‌خانه سیار کانون به‌مثابه حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی برادری امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با بیان این نکته که پایه و اساس بسیاری از رفتارهای تربیتی و اجتماعی در کتاب‌خانه‌های کانون شکل می‌گیرد گفت: کتاب‌خانه‌های سیار کانون را حوزه و دانشگاه انسان‌سازی می‌دانم.

وی با تاکید بر این‌که همان‌گونه که شهید مطهری باور به تربیت و پرورش در دوران کودکی و پیش از رسیدن به مرحله حوزه و دانشگاه داشته، می‌توان گفت یک مربی و یا معلم خوب در دوران کودکی پایه‌گذار آن‌چه در حوزه، دانشگاه و جامعه اتفاق می‌افتد است.

کودکان را با خیالی آسوده به کانون و مربیان آن بسپاریم

در این مراسم همچنین ایرج ثقفی فرماندار تکاب با تاکید بر نقش ترویج کتاب‌خوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولان اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور به‌ویژه در روستاها باشند حتما کودکانی کتاب‌خوان پرورش خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها، یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می‌شود گفت: مربیان کانون دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند و من به عنوان یک شهروند، یک پدر و یک مسئول خوشحالم که می‌توان با خیالی آسوده کودکان را به کانون و مربیان آن سپرد.

این مراسم با حضور رئیس آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی و تعدادی از مسوولان ادارات این شهرستان برگزار شد.

راه‌اندازی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در تکاب

همچنین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز، هم‌زمان با هفته ملی کودک در شهرستان تکاب استان اذربایجان‌غربی افتتاح شد.

این فروشگاه در فضایی به مساحت 150 متر مربع و با تمامی محصولات از تولیدات کانون شامل کتاب، لوازم‌التحریر، و سرگرمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ایرج ثقفی فرماندار تکاب در مراسم افتتاح این فروشگاه توسعه مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون را در مسیر توسعه اقتصاد مقاومتی دانست.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی گفت: کانون به عنوان یک تولید کننده محصولات فرهنگی، مخصوصا کتاب تلاش می‌کند محصولات خود را به سهولت در دسترس خانواده‌ها و مخاطبان قرار دهد.

گفتنی است این فروشگاه هفتمین نمایندگی عرضه محصولات فرهنگی کانون در استان است و تا پایان سال با افتتاح فروشگاه در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و ماکو تعداد این نمایندگی ها به 10 خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =