نوجوانان هرمزگانی جشنواره فیلم برگزار کردند

اعضای مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فین در استان هرمزگان با همکاری گروه هنری جوان این شهرستان جشنواره فیلمی با عنوان «تنگروک» برگزار کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راضیه سلیمانی‌پور مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون فین در این باره گفت: ایده‌ی جشنواره‌ی فیلم تنگروک، زمانی شکل گرفت که با استقبال از فعالیت فیلم‌سازی از سوی بچه‌ها به ویژه نوجوانان مواجه شدیم.

«تنگروک» در گویش فینی به اولین و کوچک‌ترین شکل تبدیل شدن شکوفه‌های درخت نخل به میوه‌ی خرما گفته می‌شود.

سلیمانی پور افزود: در تابستان ۹۶ با توجه به نیاز و علاقه‌ی نوجوانان مرکز فرهنگی هنری کانون فین، یک دوره‌ی آموزش فیلم‌سازی و عکاسی را برگزار کردیم و پس از اتمام دوره از آن‌جا که بچه‌ها فیلم‌نامه‌های مختلفی را نوشته وآماده داشتند جرقه‌ی ادامه‌ی این طرح زده شد و فیلم‌سازی از اوایل شهریور ۹۶ کلید خورد.

او در ادامه یادآور شد: ۱۰ نفراز نوجوانان فیلم‌نامه‌های خود را که در چندین مرحله بازنویسی و بازبینی شده بود به مرحله‌ی تصویربرداری رسید و در ادامه کار تدوین فیلم‌ها از سوی اعضای ارشد این مرکز، صورت گرفت.

مربی مسوول مرکز فین اضافه کرد: تهیه‌کنندگی این برنامه را جعفر فیروزی مسوول گروه جوان شهرستان فین که او نیز از اعضای ارشد کانون است بر عهده گرفت تا فیلم‌ها با حمایت مربیان آماده نمایش شد.

سلیمانی‌پور هم‌چنین خاطرنشان کرد: زهرا خرمی‌فرد مربی فرهنگی و هاجر غلام‌نظری مربی ادبی مرکز فرهنگی‌هنری کانون فین نیز به عنوان کادر اجرایی این جشنواره مسوولیت‌هایی را به عهده گرفتند.

وی افزود: هیات انتخاب پنج اثر برای شرکت در جشنوار برگزید تا در پنج بخش مختلف شامل: «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران»، «بهترین فیلم از نگاه داوران»، «بهترین فیلم‌نامه»، «بهترین بازیگر» و «چشم‌انداز جدید» داوری شود.

سلیمانی‌پور بیان کرد: اداره آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، کمیته‌ی امداد و کانون نیز به عنوان حامیان مالی جشنواره اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: بعد از اعلام داوری، نشست‌های هماهنگی چگونگی برگزاری جشنواره بررسی شد و در هفته‌ی ملی کودک، در دو روز پیاپی این فیلم‌های جشنواره شش نوبت برای عموم به نمایش در آمد.

مربی مسوول کانون فین خاطرنشان کرد: در آیین پایانی این جشنواره، به برترین‌ها در بخش‌های مختلف تندیس نخل بلورین اهدا شد.

بر همین اساس، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگر به فیلم «سر شب» به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد اربابخواه و جایزه بهترین فیلم به «ارواح در خانه شاهزاده» به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد محمدی و امیر مهدی محمدی، تعلق گرفت.

هم‌چنین تندیس نخل‌بلورین بهترین فیلم‌نامه به «۱۲،۲۱» به نویسندگی سنا غلامی، جایزه بهترین بازیگر به «ریحانه مراداحمدی» بازیگر فیلم «خواهر» اهدا و بهترین فیلم از نگاه نو «ارواح در خانه شاهزاده» انتخاب شد.

سلیمانی‌پور هم‌چنین اظهار داشت: گروه هنری جوان فین به عنوان جایزه‌ی ویژه، مبلغ یک میلیون و500 هزار تومان هزینه ساخت فیلم را به برادران محمدی تقدیم کرد.

این جشنواره در فضایی کاملا منطبق با جشنواره‌های فیلم برگزار شد و با استقبال خوب خانواده‌ها و مسوولان شهر فین مواجه شد.

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون فین، هدف از اجرای این جشنواره را نشان دادن توانایی و استعداد اعضای کانون به خانواده‌ها و عموم مردم و بالابردن سطح فکر و اندیشه‌ی نوجوانان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =