کد خبر: 273691
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
میهمانان بزرگ، میزبانان کوچک

چهارمین روز از هفته ملی کودک دانش‌آموزان دبستان دخترانه امام حسین(ع) در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره۲ نیشابور میزبان ماموران حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پیروی مامور حفاظت از محیط زیست و شادی نماینده اداره میراث فرهنگی برای معرفی سازمان خود به دانش‌آموزان و اعضای کانونی میهمان مرکز شماره۲ نیشابور شدند.

مربی مسوول مرکز با بیان این مطلب گفت: در ابتدای برنامه نماینده حفاظت از محیط زیست با انجام آزمایشی ساده در مورد تولید گازهای گلخانه‌ای توسط انسان‌ها و تاثیر آن بر کره زمین و بازتابش نور خورشید به سطح زمین که توسط جو انجام می‌شود و باعث گرم شدن جو و سطح زمین می‌گردد، صحبت کرد.

کارشناسی حفاظت از محیط زیست به برخی از منابع اصلی گازهای گلخانه‌ای که ناشی از فعالیت انسانی است، اشاره کرد و از دانش‌آموزان خواست تا به عنوان سفیران این سازمان در حفظ و نگهداری محیط زیست خود تلاش کنند و همچون همیار پلیس، ضمن یادآوری اشتباهات بزرگترها در تخریب محیط زیست آن‌ها را از عواقب نابود شدن محیط زیست آگاه نمایند.

کارشناس اداره  میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشی، با نمایش فیلم و عکس‌هایی از آداب و رسوم و بازی‌های محلی، دانش‌آموزان را به دنیای تخیل برد، که در آن از موسیقی‌های محلی – لباس‌های رنگارنگ محلی – غذاهای فراموش شده و بازی‌های شاد و ... لذت بردند.

وی در پایان این سفر شاد از دانش‌آموزان خواست تا آنچه در این سفر توشه خود کرده‌اند را در قالب نقاشی تا پایان ۲۵ مهر تحویل مدرسه بدهند تا آثار برگزیده به مسابقه بین‌المللی کره جنوبی ارسال شود.

گفتنی است یکی دیگر از ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی، هنری شماره۲ کانون، حضور هنرمندان فنی‌وحرفه‌ای در جمع بیش از ۵۰ دانش‌آموزان بازدیدکننده و ساخت جعبه دستمال‌کاغذی و تزئین آن بود. این فعالیت با هدف افزایش اعتماد به نفس و کسب مهارت‌های کاربردی و ایجاد یک روز شاد و پرنشاط بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =