همایش آیینی"آب و آفتاب" در زنجان برگزار شد

مرکز آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با همکاری انجمن ادبی سپیدار، همایش آیینی "آب و آفتاب" را با حضور مجید قیصری و شاعران آیینی استان در جمع اعضای کانون برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مرکز آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با همکاری انجمن ادبی سپیدار، همایش آیینی "آب و آفتاب" را با محوریت عاشورا و با حضور اعضای نوجوان برگزار کرد. در این همایش، نویسنده مجید قیصری و چند تن از شاعران آیینی استان حضور داشتند و در یک نشست صمیمانه با اعضا گفتگو کردند.

در این همایش شاعران اهل بیت؛ آقای هادی وحیدی و علی حنیفه به شعرخوانی پرداختند، سپس اعضاء آثار خود را قرائت کرده و به چالش کشیدند.

 علی حنیفه شاعر کتاب "یک ربع به یک" در خلال صحبت هایش با اعضاء، تاکید داشت: "یک شاعر خوب باید در کنار خلق اثر، لحن درست شعرخوانی را هم تمرین کند."

هادی وحیدی صاحب اثر "فیروزه خاتم" بنا به دغدغه و درخواست اعضاء، در رابطه با شعر پست مدرن و کلاسیک صحبت کرد و بیان داشت: "هر شعری حتی شعر پست مدرن هم باید عنصر خیال و اندیشه را در خود داشته باشد."

در بخش دوم همایش آقای مجید قیصری؛ دارنده نشان درجه یک نویسندگی و فرزاد بیات موحد از نویسندگان ارزشی استان، به جمع اعضاء پیوستند و درباره بازبینی و بازنویسی داستانهای تاریخی و آیینی صحبت کردند. همچنین به نقد و بررسی داستانهای قرائت شده توسط اعضاء پرداختند وآنها را به مطالعه دقیق ماجراهای صدر اسلام دعوت کردند.

لازم به ذکر است که مجید قیصری، متولد ۱۳۴۵ و خالق آثاری چون ضیافت به صرف گلوله، سه دختر گل‌فروش، باغ تلو، گوساله سرگردان، زیرخاکی دارد و تاکنون جوایز متعددی را در کشور به دست آورده و در شمار داوران معتبرترین جشنواره‌ها و جوایز ادبی کشور بوده است.

برگزیده شدن در کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جایزه مهرگان ادب، جایزه ادبی اصفهان، جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات، جایزه قلم زرین و جایزه پکا در کارنامه این نویسنده است.

ایشان همچنین جزو هفت نویسندة توانمند کشور است که نشان درجه یک هنری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =