بازدید اعضای فعال کانون خوزستان از نماد تاریخی شهر قلعه‌تُل

اعضا فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در قالب اردوی استانی، از نماد تاریخی شهر قلعه‌تُل بازید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نوجوانان فعال عضو مراکز کانون سراسر استان خوزستان در دومین روز اردو اعضا فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با حضور در قلعه‌تُل از نماد تاریخی این شهر دیدن کردند.

قلعه‌تُل، قلعه‌ای پرهیبت که توسط محمدتقی خان بختیاری ساخته شده و نماینده‌ی تاریخی یکی از شهرهای لُرنشین استان خوزستان است که در بخش مرکزی شهرستان باغملک در شهری به همین نام واقع شده و بر روی تپه‌ای مشرف به دشت و رودخانه جاری خودنمایی می‌کند.

این قلعه بلندترین نقطه و گویاترین نشانه شهر برای تازه‌واردان به شهر یا مسافرانی است که از مسیر ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری عبور می‌کنند.

شهر قلعه‌تُل در شرق اهواز و در سمت راست جاده ارتباطی اهواز ـ ایذه، پس از عبور از شهر باغملک قرار دارد.

اردوی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از 26 مهرماه با حضور 60 عضو فعال نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان و جمعی از نوجوانان فعال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کمتر توسعه‌یافته حاشیه اهواز در شهرستان باغملک آغاز شده و تا 28 مهرماه ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =