برگزاری پودمان آموزشی«نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» در رشت

پودمان آموزشی «نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» باحضور مربیان مسوول، مربیان امور فرهنگی و مربیان فرهنگی امورروستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درحال برگزاری است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این پودمان آموزشی که به منظور آشنایی مخاطبان با تعاریف فیلم کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون، تبیین اهداف و کاربردهای این گونه فیلم‌ها و شناخت افزون‌تر نسبت به انواع  و عناصر فیلم و هم‌چنین ارایه‌ی راهکارهای مناسب برای نقد موثرفیلم کودک و نوجوان صورت‌می‌گیرد، ۸۰ مربی مسوول، مربی امور فرهنگی و مربی امور فرهنگی روستایی  کانون استان گیلان شرکت دارند.

برهمین اساس سعید شاه‌حسینی، مدرس این پودمان به ارایه‌ی تعاریفی از فیلم کودک و نوجوان پرداخته و دراین میان پیشینه‌ی این گونه از فیلم‌ها را برای شرکت‌کنندگان تشریح‌ خواهد کرد.

آشنایی با اهداف و کاربردهای نمایش فیلم کودک و نوجوان و تاکید بر اهمیت شناخت انواع فیلم اعم از: داستانی، مستند، سینمایی بلند، کوتاه، سریالی و هم‌چنین پویانمایی، عروسکی، زنده و ترکیبی از دیگر مباحث این پودمان آموزشی به شمارمی رود.

شاه‌حسینی طی این پودمان آموزشی که در جهت تقویت قدرت استدلال، تفکر انتقادی و خلاق مربیان برگزارمی شود، به عناصر سازنده فیلم اشاره و پیرامون شاخصه‌های یک فیلم خوب هم‌چون: کارگردانی، فیلم‌برداری و تدوین مناسب سخن خواهدگفت.

وی هم‌چنین با همراهی فراگیران به نقد و بررسی فیلم‌های کودک و نوجوان می پردازد و ضمن نمایش فیلم‌های مربوط به این گروه‌های سنی، از زوایای مختلف پیرامون نقاط قوت و ضعف این آثار مطالبی را  ارایه می کند.

گفتنی است این پودمان آموزشی۳۲ ساعته که در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت درحال برگزاری است، در مرحله نخست باحضور مربیان فرهنگی و مربیان امورفرهنگی روستایی و در مرحله بعدی برای مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =