کد خبر: 273830
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
بازدید 737
حضوردانش آموزلرستانی درطرح کانون مدرسه

همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه بیش از4560دانش آموز پایه دوم تاششم ابتدایی از سراسر استان از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان درخصوص اجرای طرح کانون مدرسه گفت: این طرح به منظور بهره مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیتهای موجود مراکز فرهنگی همزمان درسراسر کشور اجرا می شود و طی آن دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب یک برنامه مشخص و هدفمندواز پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا می کنند و با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوهای نوین توسط مربیان کانون ارائه می گردد، با مهارتهای زندگی آشنا می شوند.

محمدی افزود : با شروع این طرح در استان لرستان 19 مراکزفرهنگی هنری ثابت وسیار مشغول خدمات دهی به بیش از 4560 دانش آموز شدند که این دانش آموزان از  76 مدرسه شامل 152 کلاس ازپایه های دوم تا ششم ابتدایی هستند.

وی ضافه کرد: مسئولین مراکز استان با برنامه ریزی وهماهنگی با مدیران، معاونین پرورشی، مربیان پرورشی ومعلمین مدارس با فعالیت های کانون تناسب سازی کردند که در سال تحصیلی 96 ،97 در دو سطح یک و دو وباهدف؛ ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان، انس دانش آموزان با مطالعه و کتابخوانی و پرورش قوه تفکر، لذت بخش کردن محیط یادگیری، استفاده از سبکهای متنوع یادگیری با آموزشهای غیرمستقیم اجرا خواهدشد.

محمدی اظهار داشت: درسطح یک دانش آموزان در مراکزکانون حاضر شده و درکارگاه های فرهنگی، هنری وادبی با مشارکت مربی ومعلم شرکت می کنند ودر سطح دو، مربیان کانون به منظور پوشش وسیع تری از دانش آموزان وبا بهره گیری از برنامه هایی که قابلیت جذب تعداد بیشترمخاطب را دارد، درهرماه یک بار درمدارس حضور پیداکرده و ویژه برنامه هایی مانند:  سفالگری، نقاشی، قصه گویی، سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع و... را اجرا می کنند.

مدیرکل کانون لرستان درپایان به اجرای طرح کانون مدرسه برای مدارس استثنایی درمرکزفراگیرخرم آباداشاره کرد وگفت: دانش آموزان استثنایی نیز مانند سایر بچه ها از این طرح بهره مند خواهندشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =