برگزیدگان جشنواره قصه گویی کهگیلویه و بویراحمد  مشخص شدند+ اسامی برگزیدگان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزیدگان مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه گویی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ، عیسی گرجی زاده  با بیان اینکه در مجموع بیش از 160 نفر از قصه‌گویان استان کهگیلویه و بویراحمد آثارشان را به این جشنواره ارسال کردند، گفت: از این تعداد 27  نفر آنها مربیان و 133  نفر نیز نوجوانان ، پدربزرگ و مادربزرگ ها ، آزاد و فراگیر بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  افزود: در نهایت 47 لوح فشرده از قصه‌گویان به مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش استان ارسال شد که پس از بررسی 4 نفر در بخش قصه گویی و 1 نفر در بخش رضوی برای شرکت در جشنواره منطقه ای به دبیرخانه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند.

وی با اشاره به پایان رقابت قصه گویان مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه گویی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: کار داوری در بخش‌های مربیان، اعضای نوجوان و آزاد از سوی داوران این جشنواره انجام شد.

گرجی زاده افزود: با توجه به سهمیه بندی حضور قصه گویان برتر برای شرکت در مرحله منطقه ای ، اسامی منتخبین اعلام شده و قصه گویان برگزیده برای شرکت در مرحله منطقه ای ، به دبیر خانه جشنواره بین المللی قصه گویی ارسال می‌شود.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد  افزود: هیئت داوران پس از بررسی لوح های فشرده ارسالی ، در بخش جشنواره قصه گویی مرحله استانی  در بخش آزاد برگزیده ای نداشته  و خانم ها محبوبه ظفری ، زینب هوشیاری ، جمیله فلاحی و کلثوم صداقتی نیا را از بخش مربیان به عنوان نفرات برتر این جشنواره اعلام کردند.

گرجی زاده قصه گویان برگزیده راه یافته به مرحله منطقه ای  در بخش اعضا را شامل هانیه خدیوی از مرکزفرهنگی هنری شماره 1 یاسوج و امیرمحمد محمدیان عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 گچساران دانست.
وی افزود: در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برگزیده نداشته و در بخش فراگیر نیز کلثوم رضایی به مرحله منطقه ای جشنواره قصه‌گویی راه پیدا کردند.

گرجی زاده  افزود: در بخش رضوی نیز زینب هوشیاری مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 یاسوج به مرحله منطقه ای  راه پیدا کرد.

وی افزود: انتخاب قصه خوب، پوشش مناسب و متناسب با قصه، فضاسازی متناسب با قصه و مهارتهای قصه‌گو را از فاکتورهای یک قصه‌گوی خوب هستند.

این مقام مسوول  افزود: مفاهیم قصه اغلب به طور غیر مستقیم کودکان و نوجوانان را به تفکر وا داشته و آنها را آماده برخورد با مسائل و مشکلات می‌کند و در واقع به آنها شیوه زندگی کردن را می‌آموزد.
وی در ادامه قصه‌گویی را یک ابزار تربیتی مهم برشمرد که می‌تواند حاوی پیام‌های مختلفی باشد و در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان موثر باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  افزود: غیرمستقیم بودن پیام قصه سبب می‌شود تا رویکرد نصیحت‌گونه نداشته باشد و همین مسئله از جاذبه‌های قصه است.

گفتنی است بیستمین مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی آذر ماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =