کد خبر: 273874
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
بازدید 1702
برگزیدگان استانی جشنواره قصه‌گویی کرمان معرفی شدند

برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی کرمان انتخاب و تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان استانی این جشنواره صبح روز سه‌شنبه ۲ آبان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت برگزار شد.

 بنا بر این گزارش، پس از رقابت ۳۵ قصه‌گو در ۳ بخش، کانونی، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، با رای هیات داوران این جشنواره، ۸ قصه‌گوی برگزیده استانی برای حضور در مرحله‌ی منطقه‌ای به میزبانی استان یزد، معرفی شدند.

هیات داوران مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی کرمان با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تمامی قصه‌گویان شرکت‌کننده در این رقابت بر توجه ویژه قصه‌گویان به کتاب‌های موجود در  قفسه‌های کتابخانه مراکز فرهنگی هنری کانون و گشودن آن‌ها به روی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

انتخاب قصه‌ی مناسب وتاثیرگذار، استفاده از لهجه‌ی بومی و محلی مشروط به انتقال شیرین مفهوم و محتوا و ارتباط مثبت با مخاطب،

توجه به بداهه ‌پردازی در قصه، توجه به قابلیت‌های قصه در تصویرسازی و تجسم ذهنی به جای تصویرسازی صرفا عینی از جمله نکات شاخصی بود که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

در همین حال، داوران این جشنواره مطالعه‌ی کتاب‌های مرجع قصه‌گویی را لزوم و تعهد حرفه‌ای مربیان عنوان و بر فزونی قصه در گنجینه‌ی دلِ قصه‌گویان، مطالعه‌ی کتاب‌های مناسب کودکان و نوجوانان حتی در حوزه‌ی افسانه‌های نوین و فانتزی‌های به روز و انتخاب متنوع قصه‌ها تاکید کردند.

هیات داوران مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان متشکل از فرزانه فرازمند، فاطمه شهبا و طیبه اعتمادی با ارج نهادن به مطالعه، شناخت، انتخاب و اجرای همه‌ی شرکت‌کنندگان، در بخش رضوی این جشنواره آرام امینی را با قصه‌ی " شاه و گدا" به عنوان قصه‌گوی منتخب معرفی کرد.

در همین حال، خیرالنساء بیگی با قصه‌ی " مشکل‌گشا" رتبه برگزیده‌ی بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را به خود اختصاص داد.

 محمدجواد جعفری سیرچی با قصه‌ی " هفت برادر"، مهری خسرویان با قصه‌ی " زال و فاطمه نارویی با قصه‌ی " هدیه خوبان" سه قصه‌گوی برگزیده در بخش مربیان کانون بودند.

در همین حال، فاطمه رحمانی با قصه‌ی " ماشین مشتی مندلی"، فریبا عباسی با قصه‌ی " فاطیکو" و فاطمه جعفرزاده با قصه‌ی " دیوانه و چاه" به عنوان نفرات برگزیده در بخش آزاد معرفی و تجلیل شدند.

بیانیه هیات داوران مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی در کرمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =