آغاز طرح "کانون مدرسه" در مراکز کانون پرورش فکری استان اصفهان

کانون مدرسه طرحی است که به منظور بهره مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیت های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مدیر کل کانون از آغاز طرح "کانون مدرسه" از اول آبان ماه در مراکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری استان خبر داد.

مهدی قربانی در این باره گفت: طرح "کانون مدرسه" عنوان طرحی است که بر اساس آن، از ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی،هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش اموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتاب خوانی، پرورش توان و قدرت نقد میان آنان استفاده می شود.

وی ادامه داد: در این طرح که از اول آبان ماه در  مراکز فرهنگی هنری در سطح استان در حال اجرا است اهدافی از جمله ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان، انس دانش آموزان با مطالعه و کتاب خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت بخش کردن محیط یادگیری با استفاده از سبک های متنوع یادگیری پیگیری می شود.

مدیر کل کانون افزود: مدت زمان این طرح که مخاطبان آن دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی هستند تا نیمه اول اردیبهشت ماه می باشد.

مهدی قربانی، توسعه و تعمیق مهارت آموزی و تنوع محیط یادگیری از طریق آموزش غیر مستقیم، بهبود و تقویت مهارت های اجتماعی، کار گروهی و پرسش گری، ارتقاء سواد خواندن و کشف استعداد های ادبی، هنری و فرهنگی دانش آموزان را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: این طرح در دو سطح اجرا می‌شود و کلیه دانش آموزان شرکت ‌کننده در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت می‌توانند به‌صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی مراکز مشخص شده در شهرهای اعلام شده بهره‌مند شوند.

قربانی در تشریح دو سطح برگزاری این طرح نیز گفت: در سطح اول اجرا، دانش آموزان در مراکز کانون حاضر شده و در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایج در مراکز که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح دوم طرح کانون مدرسه مربیان کانون به‌منظور پوشش تعداد بیشتری از دانش آموزان، هر ماه یک‌ بار در مدارس منتخب طرح حضور می‌یابند و ویژه‌برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش خلاق، معرفی کتاب و وقایع، نوشتن خلاق و دیگر برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی،هنری و ادبی را برای سایر دانش آموزان اجرا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =