کانون خانه امنی برای کودکان است

در چهارمین روز از هفته ملی کودک، نشست صمیمی مسوولان کانون با استادان دانشکده هنر شهرستان نیشابور با عنوان «کودک، خلاقیت و هنر»برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز سه‌شنبه ۱۸مهرماه به همت کانون و با مشارکت دانشکده هنر، نشست تخصصی با عنوان «کودک، خلاقیت وهنر» برگزار شد.

سهراب خواجه‌نژاد کارشناس مسوول هنری استان در این‌باره گفت: ده نفر از استادان به‌نام در حوزه هنر گردهم آمدند تا راه‌های تعامل و همکاری بیشتر را بررسی کنند. برخی از استادان حاضر در نشست مانند استاد ماموریان، در گذشته عضو کانون بودند و برخی دیگر به عنوان مربی هنری با کانون همکاری داشتند و با شناخت خوبی که از فعالیت‌های کانونی داشتند، ایده‌های مناسبی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارائه دادند.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون با این جمله که کانون خانه امنی برای کودکان است و موجب ایجاد آرامش در آنان می‌شود، گزارشی از عملکرد کانون در یک‌سال اخیر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کانون اجرا شده است و فعالیت‌های کانون استان خراسان رضوی به لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارد.

مدیرکل کانون از رشد چند درصدی منابع مالی خبر داد و گفت: امیدوارم با نگاه مثبتی که مسوولان نسبت به کانون استان دارند و با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها بتوانیم تعداد مراکز کانون در سطح استان را افزایش دهیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری از فعالیت‌های کانونی بهره‌مند شوند.

محمدحسین ماموریان استاد هنر و مجسمه‌ساز کشورمان ضمن تقدیر از تلاش مربیان کانونی به سابقه عضویت خود در کانون اشاره کرد و گفت: من سال‌ها در کانون بودم و الان کار هنری خود را که در سال ۱۳۷۵ و در سن دوازده‌ سالگی در مشهد خلق کردم را در نمایشگاه آثار هنری اعضای کانون دیدم و این برایم بسیار جالب بود.

بازدید هنرجویان کانونی از کارگاه مجسمه‌سازی دانشکده هنر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور استادان دانشکده هنر، اجرای طرح ایده‌های نو در حوزه هنر برای بچه‌ها و عقد تفاهم‌نامه مشترک میان کانون و دانشکده هنر شهرستان نیشابور از جمله پیشنهادهایی که در این نشست به آن پرداخته شد.  

گفتنی است؛ نمایشگاهی از آثار هنری اعضای کانون در دانشکده هنر شهرستان نیشابور از تاریخ ۱۷ مهرماه و به مدت یک هفته برپا است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =