بیش از شش هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح کانون مدرسه قرار می‌گیرند

مدیر کل کانون آذربایجان‌غربی از اجرای طرح کانون مدرسه در68 مدرسه استان آذربایجان‌غربی خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل کانون استان با اعلام این خبر گفت: 23 کتابخانه ثابت در ارومیه و شهرستان‌ها و 6 کتابخانه سیار در ارومیه با اجرای طرح کانون مدرسه، بیش از 6 هزار دانش آموز را تحت پوشش طرح کانون مدرسه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که کانون استان تجارب ارزشمندی در اجرای طرح کانون مدرسه داشته است گفت: بر اساس طرح کانون مدرسه، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌اموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این طرح باعث افزایش رغبت دانش‌آموزان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود افزود: ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، ایجاد محیطی لذت‌بخش برای یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع آموزش‌های غیر مستقیم را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد.

زاهدی افزود این طرح برای دانش‌اموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی از ابتدای آبان تا نیمه اول اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

در این طرح دانش‌آموزان با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مباحث کتاب‌های درسی را در قالب فعالیت‌های آموزشی غیر مستقیم کانون یاد می‌گیرند.

طرح کانون مدرسه در فاز دوم اجرا برای سومین سال متوالی است که در استان آذربایجان‌غربی اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =