کد خبر: 273894
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
«بهادر» با «کوه جواهر» آمد

دو فیلم «بهادر» و «کوه جواهر» از شاخص‌ترین ساخته‌های عبدالله علیمراد در قالب دو «کتاب فیلم» باز نشر و بار دیگر به دست کودکان رسید.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن‌های خاطره‌انگیز سال‌های دور در قالب متن و تصویر در اختیار گروه سنی «ب» و «ج» (7 تا 12 سال) قرار گرفت تا مخاطبان بتوانند پس از مطالعه‌ی این آثار انیمیشن آن را هم به تماشا بنشینند.

بر این اساس، چاپ پنجم این آثار به تازگی وارد بازار نشر شده است و بازنویسی آن‌ها بر اساس فیلم‌نامه اصلی و به قلم نورا حق‌پرست صورت گرفته است. در صفحه‌آرایی این کتاب‌ها نیز از عکس‌های فیلم بهره برده شده است.

در کتاب «بهادر» ماجرای موشی را می‌خوانیم که سرباز یک حاکم زورگو و ظالم است. این حاکم خوراکی‌هایی را که دیگر موش‌ها جمع‌آوری کرده‌اند، به زور از آن‌ها می‌گیرد.

بهادر

فیلم «بهادر» سال 1379 ساخته شد و با دریافت نخل طلایی جشنواره کن‌جونیور فرانسه در سال 2001 میلادی و نمایش این فیلم به همراه دو فیلم ایرانی در 22 سینمای کشور فرانسه در سال 1387 به یکی از پرافتخارترین فیلم‌های انیمیشن ایرانی تبدیل شد.

در آن سال‌ها نشریه معتبر کایه دو سینما با قلم «تیری مرانگر» لب به تمجید از فیلم‌های ایرانی گشود و فیلم عروسکی بهادر را فیلمی کلاسیک و هوشمند دانست که با استفاده از عناصر واقعی و روزمره زندگی مانند گل و میوه به بیان داستان خود در باره‌ی پادشاهی ستمگر می‌پردازد.

«کوه جواهر» نیز که اثری ماندگار در حوزه‌ی انیمیشن ایران است، داستان کودک فقیری است که در یک ذغال‌فروشی به‌ سختی کار می‌کند ولی همواره در فکر آن است تا در جواهر فروشی زیبا و تمیزی که در بازار است، مشغول کار شود.

روزی بالاخره این اتفاق می‌افتد و او شاگرد جواهر فروشی می‌شود. او با خوشحالی به کار جدید خود ادامه می‌دهد تا این‌که یک روز جواهرفروش او را به سفری عجیب می برد....

کتاب فیلم «بهادر» و «کوه جواهر» به ترتیب 5 و 6هزار تومان قیمت دارند و قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشورند.

بر همین اساس، این دو کتاب فیلم در سال 1381 برای اولین بار منتشر شد و اکنون شمارگان «بهادر» به 40هزار نسخه و «کوه جواهر» به 35هزار نسخه رسیده است.

گفتنی است طراح و سازنده عروسک‌های این دو فیلم فرزانه بابایی و عکاس آن عبدالله علیمرداد و علیرضا امیری‌فر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =