هنر، ابزاری درخدمت فرهنگ‌سازی

هنر ابزاری ارزش‌مند برای فرهنگ‌سازی است و در این گذر فیلم و سینما می تواند با تغییر ذائقه جامعه در شکل‌دهی به اندیشه‌ها نقش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی این مطلب را طی نشست با مربیان مراکز فرهنگی هنری و درحاشیه برگزاری پودمان آموزشی« نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» اظهار داشت و تصریح‌کرد: تغییر نگرش جامعه نیازمند تسخیر ذائقه مردم آن جامعه است و در این مسیر بهره‌گیری از هنر، به ویژه ابزار فیلم و سینما تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل کانون استان گیلان در همین زمینه به استفاده نادرست کشورهای غربی از این ابزار در مسیر جهت‌دهی به افکار جوامع اشاره و با تاکید براین مساله که حفظ شاکله‌های فرهنگی هرملت نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از پیشینه و داشته‌هاست گفت: کانون استان گیلان به عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی دارای پایگاه اجتماعی و به پشتوانه مردمی فرهیخته و صاحب فرهنگ می تواند نقش تاثیرگذاری در این حوزه ایفاکند.

وی درعین‌حال فرهنگ‌سازی را نیازمند گام‌برداشتن آرام و مطمئن دانست و اظهارداشت: فعالیت فرهنگی دیربازده است و ازاین رو ترسیم چشم‌انداز و پاسخ به این پرسش که می بایست ازکجا آغازکنیم، در نیل به اهداف بسیار اثربخش خواهدبود.

اسفندیار ضیائی برهمین اساس ارتقای ظرفیت‌های علمی همکاران را ضروری خواند و با بیان این‌که نیروی انسانی توان‌مند و چابک، ریل‌گذار حرکت‌ سریع و موثر هرمجموعه‌ای است افزود: این شاخصه‌ها درهمکاران وجوددارد و ارایه‌ی‌پیشنهادهای سازنده و تاثیرگذاری فعالیت‌های این مجموعه، بیان‌گر به کارگیری تفکر و اندیشمندی همکاران محسوب‌می شود.

ضیائی در ادامه هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز را از دیگر شاخصه‌های کانون عنوان‌کرد و با بیان این‌که تبدیل تهدید به فرصت، از اولویت‌های این مجموعه فرهنگی است، خاطرنشان‌کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از مدرسان برجسته گامی درهمین جهت است و این امر به یقین می تواند در تحقق اهداف بلند مدت و هم‌چنین رسیدن به اهداف برش‌های یک‌ساله تاثیرگذارباشد.

ضرورت نقش آفرینی همه افراد جامعه، به ویژه مجموعه‌های فرهنگی دردفاع از حقوق کودک، لزوم ایجاد ارتباط افزون‌ترمیان کانون و خانواده‌ها و هم‌چنین تاکید بر بهره‌گیری هدف‌مند از کتاب به عنوان اساس فعالیت‌های کانون ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی در این نشست بود و وی درپایان ابرازامیدواری کرد که برگزاری پودمان آموزشی «نقد و نمایش فیلم کودک و نوجوان» بتواند بیش ازپیش به ارتقای توان‌مندی همکاران درزمینه استفاده  از ابزار ارزش‌مندی چون فیلم کمک‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این نشست به اهمیت برگزاری دوره‌های  آموزشی پرداخت و توجه به این امر را درکنار صمیمیت، توان‌مندی همکاران و هم‌چنین اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه فرهنگی زمینه‌ساز تربیت انسان‌های سالم درجامعه عنوان‌کرد.

آمنه جاوید طبع پسند درهمین زمینه نگاه ویژه مدیرکل کانون استان گیلان به برنامه‌محوری و هم‌چنین فعالیت‌های خلاقانه را یادآورشد و اظهارکرد: چنان‌چه تمامی شاخصه‌های خوب کانون را حفظ‌کرده و برآن بیافزاییم  به یقین شاهد اتفاق‌های بهتری درآینده نیزخواهیم بود.

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست مربیان فرهنگی کانون  به ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان پرسش‌ها خود پرداختند که با استقبال و پاسخ‌گویی مسوولان همراه‌شد.

اهدای لوح سپاس و هدیه به مربیان، بخش پایانی این نشست به شمارمی رفت که در مرکزفرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =