«گنجشک‌های کوچه ما» بر بام جشنواره مارانو ایتالیا

فیلم کوتاه «گنجشک‌های کوچه ما» به کارگردانی ژیوار فرج‌زاده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به بیستمین جشنواره مارانو راگازی ایتالیا راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ژیوار عضو 12 ساله‌ی مرکز فرهنگی هنری شهر صاحب، زندگی مسالمت‌آمیز گنجشک‌های لب بام خانه‌شان را در قالب فیلمی کوتاه تولید کرده است.

این فیلم، روایت گنجشک‌هایی است که هر روز روی درخت می‌نشینند. «دیار» کلوچه‌ی خود را نصف و برای گنجشک‌ها خرد می‌کند و نصف دیگرش را خود می‌خورد. گنجشک‌ها برای خوردن کلوچه از درخت پایین می‌آیند که ناگهان...

بر همین اساس، تهیه کنندگی و تصویربرداری این فیلم 90 ثانیه‌ای را نیز خود ژیوار فرج‌زاده بر عهده داشته است.

ژیوار که از دو سال پیش در مرکز فرهنگی هنری کانون صاحبِ استان کردستان عضو شده است، علاقه زیادی به فیلم‌سازی دارد.

این عضو کانون فیلم خود را که اولین اثر اوست زمستان سال 1395 ساخته و تابستان سال 1396 برای جشنواره ایتالیا ارسال کرد. ژیوار به عنوان دستیار با پدرش محمد فرج‌زاده که مستندساز است، همکاری می‌کند.

بر اساس این خبر، قرار است در جشنواره مارانو که فیلم‌های کوتاه 30 تا 180 ثانیه‌ای برای مخاطبان در آن به نمایش گذاشته می‌شود، فیلم «گنجشک‌های کوچه ما» نیز به نمایش درآید.

گفتنی است بیستمین دوره جشنواره مارانو از ۶ تا ۱۲ آذر (27 نوامبر تا 3 دسامبر) در شهر ناپل ایتالیا برپا می‌شود.

جشنواره مارانو از سوی دانشکده‌های این شهر ایتالیا با هماهنگی آموزش و پرورش آن منطقه با هدف اشتراک خلاقیت و ایده‌های جوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =