معرفی شخصیت حضرت رقیه سلام الله علیها و وقایع کربلا در مدارس گلپایگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مرکز گلپایگان در ادامه طرح کانون مدرسه، برنامه ای را با موضوع شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در یکی از مدارس شهرستان برگزار کرد.

نامداری، مربی مرکز گلپایگان با حضور در مدرسه گفت: حضرت رقیه (سلام الله علیها)، دختر امام حسین (علیه السلام)، در واقعه عاشورا حضور داشتند که پس از روز دهم محرم، همراه با دیگر اسیران کربلا، توسط سپاه یزید به شام برده شدند و پس از تحمل سختی‌ های فراوان، در آغازین روزهای ماه صفر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اسارت حضرت رقیه(سلام الله علیها) افزود: حضرت رقیه در واقعه عاشورا حدود سه یا چهار سال سن داشت که بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در عصر عاشورا به ‌همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفت.ایشان همراه با کاروان اسرا، ابتدا به کوفه برده شدند و پس از آن به‌ سمت شام حرکت نمودند و معروف است که ایشان همراه با دیگر اسرا، اسارت را در خرابه‌های شام سپری می‌کردند.

قصه گویی توسط عضو مرکز کانون و معرفی شخصیت دردانه امام حسین علیه السلام توسط مربی کانون از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =