ترویج فرهنگ و سیره نبوی یکی از اهداف کانون است

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به چشم انداز، مأموریت ها و اهداف خود اقداماتی را در زمینه ایجاد فضای فرهنگی مناسب به ویژه ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با استفاده از ابزارهای متنوع فرهنگی وکتاب و کتابخوانی صورت داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، زهرا افتخاری در همایش »رقیه جان دوستت داریم « که با حضور 200 نوآموز پیش دبستانی نواحی چهارگانه شیراز و در جوار حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتقال آموزه های دینی و فرهنگی به نوآموزان گفت: ترویج فرهنگ و سیره نبوی و ائمه اطهار علیهم السلام و انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی و مذهبی یکی از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

افتخاری ضمن تأکید بر نقش مهم مطالعه، پژوهش و کتابخوانی در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی و ملی به نسل کودک و نوجوان گفت: در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به چشم انداز، مأموریت ها و اهداف خود اقداماتی را در زمینه ایجاد فضای فرهنگی مناسب به ویژه ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با استفاده از ابزارهای متنوع فرهنگی وکتاب و کتابخوانی صورت داده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد توسط کانون پرورش فکری گفت: کانون در راستای پیشبرد برنامه های مربوط به سیره نبوی، سیره علوی و سیره رضوی جشنواره های مختلفی را برپا کرده و توانسته است در مراحل مختلف تربیت آموزه های دینی، معرفی شخصیت های دینی و ایجاد محبت نسبت به خاندان نبوت و ائمه اطهار علیهم السلام گام های رزشمندی را بردارد.

مدیر کل کانون فارس در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش اظهار امیدواری کرد در سایه تعامل، همکاری و مشارکت بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش بتوان برنامه های مؤثر و مفیدی را در راستای تعلیم و تربیت مناسب فرزندان این مرز و بوم به اجرا درآورد.

علی عسکر جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه امروز همایش که به صورت همزمان در سراسر استان برگزار می شود افزود: هدف اصلی از برگزاری این آیین، معرفی شخصیت والای حضرت رقیه به نوآموزان و ترویج فرهنگ محبت به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در بین کودکان است.

گفتنی است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سلامی، معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع) نیز به بیان گوشه هایی از وقایع واقعه کربلا با زبانی شیوا و ساده برای نوآموزان پرداخت.

 همایش سه ساله های حسینی ویژه نوآموزان پیش دبستانی در فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =