برپایی کارگاه پرورش تفکر و جنبه‌های آن در مراکز فرهنگی هنری

کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان کارگاه پرورش تفکر و جنبه‌های آن در مراکز فرهنگی هنری را با حضور بنیانگذار گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان ایران برگزار می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، کارگاه پرورش تفکر و جنبه‌های آن در مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

کارشناس واحد آموزش و پژوهش استان با اعلام این خبر گفت: این دوره‌ی آموزش با هدف آشنایی با جایگاه، ضرورت، مفهوم و روش‌های پرورش تفکر در مراکز فرهنگی برای مربی مسئولان مراکز استان برگزار می‌شود.

بی‌با رهسپار در ادامه افزود: مراحل شکل گیری جنبه‌های مختلف تفکر در انسان، آسیب شناسی روش‌های موجود در تفکر، روش‌های یاددهی و یادگیری در پرورش فکر و برپایی کارگاه عملی پرورش تفکر از جمله محتواهای آموزشی این دوره هستند.

گفتنی است تدریس در این دوره‌ی آموزشی بر عهده‌ی سعید ناجی، دکترای فلسفه‌ی علم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که تالیف‌های متعددی در زمینه‌ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان دارد که از آن جمله می‌توان به " کند و کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان "، " لیلا کودک فیلسوف " و " تفکر انتفادی در کلاس درس " را می‌توان نام برد.

از ناجی، که موسس گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در ایران است، بیش از ۳۰ مقاله در حوزه‌ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان در نشریه‌های علمی و پژوهشی به چاپ رسیده و هم‌چنین کارگاه‌های فراوانی برای علاقه مندان به این موضوع برپا کرده است.

قابل ذکر است این دوره‌ی آموزش به مدت ۳۶ ساعت در مجتمع کانون استان و در روزهای ششم تا نهم آبان ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =