مصون ماندن از خطرات تهاجم فرهنگی از اهداف کمیته پدافند غیر عامل است

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان، اعضای کودک و نوجوان را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع پدافند غیر عامل آشنا می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای برنامه‌های مرتبط با موضوع پدافند غیر عامل در مراکز فرهنگی‌هنری این استان خبر داد و گفت: مصون ماندن از خطرات تهاجم فرهنگی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در چارچوب اعتقادات دینی و انقلاب اسلامی از اهداف کمیته پدافند غیر عامل است که کانون سعی در تحقق آن دارد.

جمال اظهار داشت: مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری در سراسر استان از ششم تا دوازدهم آبان ماه همزمان با گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیر عامل به اجرای فعالیت‌های مرتبط با همین موضوع می‌پردازند.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع پدافند غیر عامل عنوان کرد: بهره‌گیری از منافع پدافند غیر عامل تنها مختص عقل انسان نبوده و نمونه‌های زیادی از آن در طبیعت قابل مشاهده است.

وی در ادامه افزود: این جریان در سایر پدیده‌ها از جمله پدیده‌های فرهنگی و هنری مشهود و نیاز است که در این حوزه، ابتکار و تلاش منحصر به فردی در راستای کاهش آسیب‌ها و صدمه‌های غیر منتظره انجام داد.

جمال، همچنین به استناد فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» که پدافند غیرعامل، یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص، تصریح کرد: بی‌شک تداوم چرخه‌ی تولید و خدمات در زمان بحران باعث ارتقاء پایداری و اداره جامعه و رفع نیازهای مردم خواهد شد که یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای آن، وجود برنامه‌ریزی دقیق و تعیینِ ‌ساز وکار لازم در این خصوص است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، خواستار دقت نظر مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری در این خصوص شد.

جمال خاطرنشان کرد: هر اقدامی که آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی را به حداقل برساند، گامی جدی در اجرای پدافند غیر عامل است.

گفتنی است؛ اکران مجموعه پویانمایی پدافند غیر عامل با عنوان قصه‌های پادی و پوریا و برپایی نشسست‌های آموزشی در قالب کارگاه نقد فیلم، برگزاری مسابقه، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، ادبی، هنری در قالب معرفی و روخوانی کتاب، کاردستی، نقاشی و... برخی از برنامه‌های پیشنهادی در این هفته عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =