هفته پدافند غیرعامل در مرکز دو کانون اردبیل با نگاه علمی تبیین شد

اعضای نوجوان مرکز دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در کارگاه علمی با پدافند غیرعامل آشنا شدند.

با توجه به اهمیت آموزش پدافند غیرعامل به کودکان و نوجوانان، کارگاه آموزش «پدافند غیرعامل» با حضور اعضای نوجوان دختر در مرکز دو کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

لیلا فرید مربی مسئول مرکز با ارائه‌ی مطالبی در مورد مفهوم پدافند غیرعامل و اهمیت آن در دوره صلح، گفت: هفته پدافند غیرعامل بهترین فرصت برای آموزش، تبیین و اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی ارتقاء فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه است و ما باید نسبت به این امر مهم نگاه علمی داشته باشیم.

فرید افزود: پدافند غیرعامل شرایطی را ایجاد می‌کند که ما بدون سلاح بتوانیم از کشور دفاع کنیم که فعالیت‌های زیست‌محیطی و سایبری از مهم‌ترین موضوعات در این مقوله هستند.

وی در ادامه کتاب "انسان و طبیعت" نوشته مجید عمیق را معرفی کرده و با نشان دادن تصاویری از کتاب، اعضا را با پدافند غیرعامل در طبیعت و نمونه‌های دیگری از اجرای پدافند غیرعامل در شرایط صلح همچون: استتار، اختفاء، استحکامات، فریب و... آشنا کرد.

در این برنامه، جواد رضاییان مربی فرهنگی مرکز نیز با معرفی کتاب‌های "زمین‌لرزه" و "چگونه سونامی به وجود می‌آید" اعضا را با ایمنی‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی به‌منظور تفهیم پدافند غیرعامل آشنا کرد.

وی به‌منظور آشنایی اعضا با سایر گونه‌های پدافند غیرعامل، تهاجم فرهنگی را در قالب فضای مجازی و رسانه‌های گروهی مطرح کرده و بابیان بحث ایمنی فرهنگی که مهم‌تر از ایمنی فیزیکی است، اعضا را به هوشیاری در دنیای مجازی ترغیب نمود.

گفتنی است، با توجه به شعار اولین روز هفته پدافند غیرعامل (مصون‌سازی کشور با تفکر بسیجی و روحیه جهادی) لزوم توجه همه‌جانبه مردم به حفظ روحیه بسیجی و حراست از کیان سرزمین مقدسمان ایران مورد تأکید قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =