طرح کانون مدرسه در 22 مرکز ثابت و سیار کانون استان کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در 22 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان استان خبر داد و گفت: امیدوارم در اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم به همه دانش آموزان کردستانی خدمت‌رسانی فرهنگی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در 22 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان استان خبر داد و گفت: امیدوارم در اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم به همه دانش آموزان کردستانی  خدمت‌رسانی فرهنگی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،سهیلا شیخی گفت: طرح کانون مدرسه ویژه دانش آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در استان، اجرایی شد.

شیخی افزود: این طرح به منظور بهره مندی همه دانش آموزان از ظرفیت های موجود در مراکز فرهنگی و هنری کانون اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در این طرح،دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب یک برنامه مشخص، هدفمند و از پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا می کنند و با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی که به سبک و شیوه غیرمستقیم مرتبط با دروس ارائه می شود، آشنا می شوند.

شیخی گفت: بر اساس طرح کانون مدرسه، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌اموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح مهارت های زندگی اجتماعی را نیز می آموزند، اضافه کرد: تمام دانش آموزان طرح، به مدت یک سال از تاریخ عضویت می توانند به صورت رایگان از فعالیت های فرهنگی مراکز، بهره مند شوند

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در سطح 2 این طرح، مربیان کانون به منظور پوشش جمع وسیع تری از دانش آموزان و با بهره گیری از برنامه هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتری مخاطب را دارد، هر ماه یک بار در مدارس منتخب طرح، حضور یافته و ویژه برنامه های فرهنگی مانند قصه گویی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، معرفی کانون و دیگر فعالیت ها را اجرا می کنند.

لازم به ذکر است، این طرح برای دانش ‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی از ابتدای آبان تا نیمه اول اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =