کد خبر: 274000
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
«عقل صورتی» به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان راه یافت

نمایش «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» به بخش نوجوان بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه پیدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر از تولیدات سال 1396 امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

«عقل صورتی» داستان رضا پسرک بازی‌گوشی است که ارتباط کمی با خانواده و دوستانش دارد. یک شب او خواب خانواده و معلم‌هایش را می‌بینید؛ در حالی که خواهر کوچکش کلاه صورتی‌ای بر سر او می‌گذارد. فردا صبح، او دگرگون شده است....

بر اساس این گزارش، شورای انتخاب بخش نوجوان متشکل از حسن دادشکر، مجتبی مهدی، هنگامه مفید، مریم معترف و ناصر آویژه این نمایش کانون و شش نمایش دیگر را به طور قطعی و یک نمایش را نیز به صورت مشروط برای اجرا در این جشنواره معرفی کردند.

بر همین اساس، نمایش «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» در سال‌های 1395 و 1396 بیش از سه ماه در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران به نمایش درآمد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

پیش‌تر نیز نمایش‌های «جاده اردک‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد اسماعیلی و «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی سعید زین‌العابدینی به بخش خردسال و «آش مهربانی» به کارگردانی زهرا مریدی به بخش مسابقه تئاتر خیابانی این جشنواره راه پیدا کرده بودند.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی، آذر 1396 در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =