نشست کارشناس مسئول آفرینش های ادبی و هنری با مربیان ادبی استان کردستان

نشست کارشناس مسئول آفرینش های ادبی و هنری با مربیان ادبی کانون استان کردستان دیروز در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،در این نشست فروغ السادات شایگان بر لزوم برگزاری نشست های فصلی تاکید کرد و افزود:فعالیت ادبی در مراکز کانون واقعا بی نظیره و شما به عنوان مربی باید به خودتان افتخار کنید که کار ادبی انجام می دهید .

بنا بر این گزارش،شایگان افزود: نزدیک سی سال پیش فعالیت های ادبی از دل کتابخانه های کانون بیرون آمد مربیان با ذوقی مثل شما بودند که پیش رفتند و حاصل تلاششان بعدها به کتاب کار انجامید بنا بر این شما هم به عنوان مربیان ادبی می توانید تجربه های خوب و خلاقانه خود را ثبت کنید.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت:یکی از اهداف ما در بخش ادبی رشد خلاقیت های نوشتاری بچه هاست و اینکه بچه ها از نوشتن لذت ببرند .

شایگان در ادامه از مربیان در رابطه با تجربه های ادبی سوال کردند و اینکه نگاه ویژه ای به انتخاب کتاب های قرائت شده از بین منابع کتابخانه ای داشته باشند تا اعضا با الگوها و عناصر درست آشنا شوند .

وی گفت: گاهی کتاب در فرآیند کارگاه تاثیر مستقیم دارد و گاهی هم به عنوان یک اثر هنری و به عنوان یک اثر مستقل از کارگاههای سه گانه ادبی دیده می شود و این دو روش در اختیار است اما بهتر است خوراک فکری که ما به بچه ها می دهیم کامل تر باشد و اجازه بدهیم که بچه ها اثر را به عنوان یک اثر مستقل ببینند.

  کارشناس مسئول آفرینش های ادبی و هنری افزود:در نوشتن ما همانی هستیم که میخوانیم پس منابع کتابخانه هایمان را خوب رصد کنیم چرا که اوج رسالت و مسئولیت ما این است که تعداد کتابخوانهای ما در بین بچه ها بیشتر باشد.

در پایان مربیان از تجربه های و شیوه های اجرای خوددر کارگاهایشان گفتند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =