کد خبر: 274031
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
نشست کارشناسان ادبی منطقه 2 کانون کشور در سنندج برگزار شد

نشست کارشناسان ادبی منطقه 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، در این نشست که در مجتمع فرهنگی هنری کانون سنندج برگزار شد ، کارشناسان ادبی استان‌های ایلام، قم،لرستان،همدان،کرمانشاه ،مرکزی و کارشناسان ستادی کشور حضور داشتند.

در افتتاحیه این نشست،مدیر کل کانون استان کردستان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در نشست گفت:یکی از دغدغه های امروز همه ما کتابخوان کردن بچه ها است که شما مربیان ادبی سهم بسیار مهمی در کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان دارید .

سهیلا شیخی افزود:ما در مراکز فرهنگی هنری کانون با انجام فعالیت های فرهنگی،هنری ،ادبی و دینی میتوانیم بیشترین سهم را در کتابخوانی اعضا داشته باشیم .

شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت:در این نشست ها بیشتر بهتر است که آسیب ها بررسی شود و راهکاری برای رفع آسیب ها توسط همکاران و با هم اندیشی همدیگر ارائه شود که ما بتوانیم از این راهکارها در جهت نیل به اهدافمان قدم برداریم.

در ادامه شایگان کارشناس مسئول مرکزآفرینش های ادبی و هنری کانون در سخنانی از فرهنگ کردی به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی نام برد و گفت:قومیت های ایرانی هر کدام دارای خصوصیت های ویژ ه و جذابی هستند .

وی افزود :در این دو روز نحوه¬ی برنامه‌ریزی با توجه به شرایط روز و افق آینده ، نحوه¬ی نظارت برکارگاه های ادبی و هدایت مربیان ادبی در جهت بهتر برگزار شدن کارگاه ها و جذب وپایدارسازی بیشتر اعضا،  راهکارهای استفاده از شیوه‌های مؤثرتر در کارگاه‌های سه‌گانه‌ی ادبی در دو بخش تربیت و تجربه ادبی،راهکارهای انگیزه بخشی به مربیان ادبی، خاصه مربیان پاره‌وقت باسابقه،  راهکارهای روزآمد و جذاب برای دانش‌افزایی مربیان، شیوه‌های مؤثر برای کیفیت‌بخشی به فعالیت مکاتبه‌ای و بررسی افق پیش رو، ساماندهی انجمن‌های ادبی و برنامه¬ی دو پنجره و بررسی نقش واقعی این دو برنامه در رسیدن به اهداف آفرینش‌های ادبی و راهکارهای استفاده از کتاب به‌عنوان ابزار اصلی کار ادبی و ترویج کتاب‌خوانی در بین اعضای ادبی توسط کارشناسان منطقه 2 مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان ساخت:در این برنامه سعی شده است که نقاط ضعف و قوت برنامه ها مورد بررسی قرار گیرد .

کارشناس مسئول ادبی و هنری مرکز آفرینش های کانون کشور گفت:در این نشست گزارش تحلیلی از وضعیت استان های منطقه 2کشور ارائه و عملکرد استان ها در سال 95 و 96  و نقش آفرینش های ادبی در پیشبرد اهداف سند چشم انداز کانون بررسی می شود.

مهمانان این نشست دو روزه در یک برنامه بازدید از مرکز شماره 2 و 3 کانون سنندج،بازار سنتی سنندج و کوه آبیدر دیدن کردند.

نشست کارشناسان ادبی منطقه 2 کانون کشور از تاریخ دیروز 8 آبان در مجتمع سنندج آغاز شده امروز به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =