" کارگاه پرورش تفکر " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

مدیرکل کانون استان: از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان سرشار از اندیشه‌ها و تفکرات ارزشمندی است که همکاران ما در مراکز فرهنگی هنری به زیبایی با اعضا در میان می‌گذارند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، " کارگاه پرورش تفکر و جنبه‌های آن در مراکز فرهنگی هنری " در کانون سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

در ابتدای این دوره‌ی آموزش، مدیرکل کانون استان در سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به حاضران، به گسترش جغرافیایی پهناورترین استان ایران اشاره کرد و گفت: از شمال تا جنوب استان سرشار از اندیشه‌ها و تفکرات ارزشمندی است که همکاران ما در مراکز فرهنگی هنری به زیبایی با اعضا در میان می‌گذارند.

معصومه هادی در ادامه با ابراز خرسندی از دیدار همکاران در خانواده‌ی مهربان کانون گفت: دنیای امروز، دنیای فکر و اندیشه است و زندگی با آنچه در گذشته جریان داشته، متفاوت است.

وی در خصوص این تفاوت‌ها اظهار داشت: بشر پس از پشت سر نهادن عصر کشاورزی و صنعت به عصر اطلاعات رسید که در هر کدام از این دوره‌ها شاخص‌هایی چون توان فیزیکی، ثروت و ماشین‌های صنعتی و اطلاعات گسترده ملاک برتری به حساب می‌آمد.

هادی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود به گذار انسان از عصر اطلاعات و رسیدن به عصر پیشرفت اطلاعات اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر دیگر توان فیزیکی و مالی بیانگر توانایی کشورها نیست، بلکه قدرت فکر نشان دهنده‌ی توانایی است؛ در نتیجه آنها که بهتر و سنجیده‌تر تدبیر می‌کنند می‌توانند حوزه‌ی کار خود را به سمت پیشرفت هدایت کنند.

مدیرکل کانون سپس پویایی و پیوسته نو شدن را شرط اصلی برای ماندن در مسیر موفقیت عنوان کرد و افزود: این میسر نمی‌شود مگر با استفاده‌ی مستمر از فکر و اندیشه.

هادی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه تفکر و تدبیر در کانون پرورش فکری اظهار امیدواری کرد کارگاه پرورش تفکر بتواند در خدمت پیشبرد اهداف کانون یاری‌گر همکاران باشد.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، سعید ناجی، مدرس کارگاه پرورش تفکر ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مربیان کانون گفت: این برنامه در کشورهای گوناگونی در حال اجراست و دلیل آن کارامد نبودن آموزش رسمی است زیرا امروز دیگر با این روش نمی‌توان بچه‌ها را برای آینده آماده کرد.

وی سپس با اشاره به تاثیر رسانه‌ها بر مردم گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که با هجوم همه جانبه‌ی مصرف گرایی، افکار مختلف، مشکلات گوناگون اخلاقی و... روبه‌رو هستیم و برای مقابله با این مشکلات با " پرورش تفکر " می‌توان جامعه را نجات داد.

ناجی در ادامه کودکان را مهم‌ترین بخش برای نجات جامعه دانست و در این خصوص گفت: سنین کودکی بهترین دوره برای تربیت و پرورش است زیرا اگر مهارت‌های تحلیل اجتماعی را در آنان تقویت کنیم، کودکان می‌توانند مشکلات خود را حل و در مقابل افکار مختلف داوری کنند.

قابل ذکر است این دوره‌ی آموزشی به مدت 36 ساعت برای مربی مسئولان مراکز فرهنگی هنری در مجتمع استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =