فکر و اندیشه، قابل انتقال و واگذاری نیست

جلسه‌ی کمیته‌ی تخصصی فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری جلسه‌ی کارگروه تخصصی فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به میزبانی این اداره‌کل در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان خبر داد و گفت: اعضای این کارگروه، ظهر سه‌شنبه 9 آبان 96، به منظور هم‌اندیشی و استفاده از تجربه‌ها و راهکارهای عملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بررسی نحوه‌ی ‌تبلیغ کالاهای تولیدی استان، اطلاع‌رسانی فراخوان مقالات در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌ی مصرف کالاهای ایرانی و تولید داخلی، پرداختند.  

احمد نیک‌کار قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز سمنان در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری برای میزبانی و همچنین انجام فعالیت‌های مرتبط در این حوزه در راستای شعار سال، کانون پرورش فکری را از اعضای فعال کارگروه معرفی کرد و خود را عضو خانواده این مجموعه فرهنگی‌هنری دانست که از دوران کودکی با آن آشنا بوده‌است.

نیک‌کار در ادامه، هدف از جابجایی محل برگزاری جلسه‌های این کمیسیون را آشنایی اعضای کارگروه با فضای کاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، آشنایی مدیران و مسئولان برای تقویت فعالیت‌ها با اهداف کارگروه و بهره‌گیری از رهنمودهای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای بهبود فعالیت‌های کارگروه عنوان و خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگی و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا وارز استان با انجام اقدامات مناسب درسطح کشور دارای رتبه مناسبی است که از عوامل کسب این مؤفقیت، تلاش مؤثر تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه بوده‌است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کانون پرورش فکری در زمینه‌ی مصرف کالای ایرانی و...، بیان داشت: برای آنکه در آینده، جامعه‌ای عاری از قاچاق داشته‌باشیم و اقتصاد مقاومتی درکشور پله‌های مؤفقیت را طی کند باید نسل آینده را با فرهنگ منطبق با اقتصاد و خرید کالای ایرانی تربیت کنیم و امروزه نهادینه‌سازی فرهنگ با آموزش‌های غیرمستقیم برای کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر است.

وی، کار کودک و نوجوان را تخصصی دانست و گفت: کانون پرورش فکری با  بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای ایجاد روحیه خلاقیت و کارآفرینی بین اعضای کودک و نوجوان گام‌های مؤثری برداشته‌است.

جمال با تأکید بر اینکه، فکر و اندیشه قابل انتقال و واگذاری نیست، اظهار داشت: انسان‌های متخصص و باتجربه بایست با کودکان و نوجوانان فعالیت کنند.

وی با اشاره به 38هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری، ورود و عضویت آنها را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، انتخابی و اختیاری عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ اجباری برای شرکت در فعالیت‌ها نیست و اعضا به دل‌خواه خود در تمامی فعالیت‌ها و کارگاه‌ها حضور دارند.

سیدعلیرضا هاشمی جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان سمنان نیز در این جلسه با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری کار فرهنگی درحوزهی مبارزه با قاچاق کالا وارز، تصریح کرد: استان سمنان در این حوزه اقدامات شاخصی انجام داده است.

هاشمی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس جمهور مبنی برانجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هوشمندانه و مؤثر ، خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی توسط دستگاه‌های مختلف با نگاه مردم‌مدارانه شد.

گفتنی است؛ در این جلسه تعدادی از اعضای کارگروه نیز به بیان نظرها و پیشنهادهای خود درخصوص تبلیغات و تشویق مخاطبان به خرید کالاهای ایرانی و... پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =