آشنایی اعضا با مدیریت بحران در حوادث طبیعی

اعضای مرکز شماره دو بجنورد با مدیریت بحران در حوادث طبیعی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان شمالی ، مسئول مرکز شماره دو بجنورد عنوان کرد:به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با همکاری هلال احمر یک دوره آموزشی برای اعضای مرکز برگزار شد تا راهکارهای کاهش آسیب در برابر حوادث طبیعی به خصوص زلزله را بیاموزند.

«بیابانی » هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را ارتقاء سطح آگاهی اعضای مرکز از خطرات بلایای طبیعی اعم از سیل, زلزله, جنگ سخت افزاری ونرم افزاری دشمن عنوان کرد وافزود: این استان   در معرض بروز حوادث طبیعی است برای همین باید کودکان و نوجوانان نسبت به بلایای طبیعی پیرامونشان هوشیار باشند.

وی افزود: استان خراسان شمالی طی چند سال اخیر بارها در معرض زلزله قرار گرفته است  به همین علت این الزام بوجود می آید تا کودکان و نوجوانان پیش از وقوع حادثه اطلاعات لازم را در قالب این دوره های آموزشی کسب کنند.

به گفته وی با توجه به اینکه والدین کمتر درباره موضوعاتی همچون زلزله و راه های ایمنی در برابر آن با کودکان صحبت می کنند برگزاری این برنامه در بالا بردن آگاهی آنها بسیار تأثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد علاوه بر این دوره آموزشی، دو کارگاه ویژه هم برای اعضای دختر و پسر مرکز تشکیل شد و اعضا در ارتباط با آسیب ها و خطرات استفاده نادرست از فضای مجازی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =