6700 دانش آموز در طرح کانون مدرسه شرکت می‌کنند

6700 دانش آموز در طرح کانون مدرسه با همکاری مناطق 19 گانه آموزش و پرورش سراسر استان همدان تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می گیرند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دومین جلسه هماهنگی طرح کانون مدرسه با حضور مدیران مناطق 19 گانه و کارشناسان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در اداره کل کانون استان برگزار شد.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان در این جلسه خاطر نشان کرد: در اجرای هر چه بهتر طرح کانون مدرسه و در راستای عمق بخشی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از پتانسیل دو دستگاه کانون و آموزش و پرورش می بایستی استفاده کرد.

جوادی افزود: آسیب‌ها و مشکلات برای کودکان و نوجوان در ارتباط با فضای مجازی وجود دارد که کانون با همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح مشترک و بر اساس مبانی اصیل و دقیق که نیازهای تربیتی و پرورشی برای رشد و پرورش خلاقیت و استعداد این قشر عظیم وجود دارد قدم بر خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: این نشست‌ها و تعاملات را در اجرای طرح کانون مدرسه به عنوان متولیان اصلی بصورت استانی و وسیع انجام دهیم و بر اساس آن مطالب آموزشی توسط مربیان کانون و در حضور معلم برای دانش‌آموزان ارایه خواهد شود و مربیان به روش‌ غیرمستقیم مطالب درسی را در قالب فعالیت‌های کانونی آموزش دهند.

در ادامه زهرا رضوی ملایری معاون فرهنگی کانون استان؛ از برنامه ریزی برای حضور 6700 دانش آموز کودک و نوجوان در طرح خبر داد و افزود: پیش بینی شده است 28 مرکز فرهنگی، هنری ثابت در سراسر استان درگیر اجرای طرح کانون مدرسه شوند که 112 مدرسه با 224 کلاس درس را زیر پوشش فعالیت‌های خود قرار خواهند داد.

جعفر جگروند، رئیس اداره آموزش ابتدایی استان نیز در این نشست بر اهمیت آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی و پیش دبستانی تاکید کرد و خواستار توجه جدی به تقویت روحیه پرسشگری در دانش آموزان شد.

وی گفت: کتابخوانی بخشی از آموزش‌های رسمی مدارس است و در مدارس کتابخانه‌ها به کلاس درس منتقل شده است تا دانش آموزان یک قدم به مطالعه نزدیک‌تر شوند و فرهنگ مطالعه نهادینه گردد که در نقطه شروع باید از ظرفیت کانون در جهت غنی سازی مدارس برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

گفتنی است در این جلسه مسوولین مراکز فرهنگی ، هنری ثابت کانون استان به همراه کارشناسان  حضور داشتند که به تبادل نظر در اجرای طرح کانون مدرسه با حضور نمایندگان شهرستانی آموزش و پرورش در مناطق  پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =