طرح کانون مدرسه در مدارس استان زنجان اجرا می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش درمدارس استان زنجان خبرداد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس این طرح، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز فرهنگی و هنری کانون در اقصی نقاط استان در راستای افزایش بهره‌وری مدارس، توسعه کتاب و کتابخوانی، شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان مدارس دوره‌ی ابتدایی و درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز این عزیزان در کنار آموزش و پرورش استان خواهد بود.  

صالحی به قابلیت‌های این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای هدفمند این طرح، نظام آموزش و پرورش مستقیم و مبتنی بر حافظه محور به غیر مستقیم و مهارت محور و خلاقیت محور تبدیل می شود. در این طرح دانش آموزان به مطالعه تشویق می شوند و مهارت‌های هنری و ذوق ادبی آنان پرورش می یابد.

محمد نقی صالحی در ادامه ابراز داشت: در سال تحصیلی 97 - 96 طرح کانون مدرسه در 57 مدرسه در مناطق آموزشی استان اجرا می‌شود و کلیه مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در این طرح مشارکت دارند.

وی با تاکید کرد این طرح برای دانش‌اموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی از ابتدای آبان تا نیمه اول اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در استان زنجان اجرا می‌شود.

این طرح با حضور مربیان کانون پرورش فکری در مدارس و با حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مباحث کتاب‌های درسی در قالب فعالیت‌های آموزشی غیر مستقیم و مهارت محور انجام می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =