کودکان درحمایت ازهوای پاک به خلق آثارهنری پرداختند

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گهرو ایده های خلاقانه خود را در حمایت از هوای پاک در آثار هنری خلق کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: شهین طاهری مسئول مرکز فرهنگی هنری گهرو با تاکید بر آموزشهای غیر مستقیم در حوزه های مختلف فرهنگی به کودکان و نوجوانان از اجرای طرح هوای پاک در این مرکز خبر داد.

وی با اشاره به خلق آثار هنری در قالبهای سفالگری، کاردستی و نقاشی همزمان با اجرای این طرح و فعالیت اعضا در حوزه های فرهنگی و هنری کودکان با مولفه های آلودگی هوا آشنا می شوند و راهکارهای مقابله و حذف این آلاینده ها از طبیعت را در این کارگاهها آموزش می بینند.

شهین طاهری: با اشاره به ارتباط میان آلودگی هوا و تخریب محیط زیست افزود: کودکان در کارگاههای هنری کانون با این آلاینده ها آشنا شده و کم کم با استفاده ی درست و کمتر از آنها و راهنمایی خانواده هایشان در استفاده از آنها می توانند به نتایج مطلوب در اجرای این طرح برسند که حذف خودرو ها و ترویج پیاده روی و استفاده از وسائل نقلیه ی عموم از این قبیل آموزشها در طرح هوای پاک و همیاران طبیعت می باشد.

مسئول مرکز فرهنگی هنری گهرو با بیان اینکه در این کارگاهها عوامل آلودگی هوا از جمله زیاد شدن تعدادشهرها و ترویج فرهنگ شهرنشینی، گسترش ترافیک شهری و توسعه سریع اقتصادی و صنعتی شدن بسیاری از ابزار های زندگی برای کودکان تبیین می شود و استفاده بهینه از این ابزار در جرگه ی آموزشهای این طرح قرار می گیرد.

طاهری با اشاره به اجرای طرح همیاران طبیعت در این مرکز افزود: طرح هوای پاک و زمین پاک نیز از جمله زیر مجموعه های فعالیتهای زیست محیطی مرکز محسوب می شود که از آبان ماه سال جاری شروع و تا 29 دی ماه 96 روز ملی هوای پاک با برگزاری نمایشگاه آثار هنری خلق شده در این طرح ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =