کد خبر: 274134
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
بازدید 624
نشست هم‌اندیشی مراکزکانون سیار روستایی در کرمان برگزار شد

پنج مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کرمان در نشستی مشورتی به بیان مشکلات و تبادل تجربیات خود پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در این نشست که به همت واحد کارشناسی فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان کرمان برگزار شد، مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی و شهری تجربیات موفق و ناموفق خود را مطرح و درباره آن گفت‌وگو کردند.

بنا بر این گزارش، فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون کرمان در این نشست با بیان این‌که نوع و شرایط کار در مراکز سیار کانون متفاوت از مراکز ثابت است، گفت: نشست‌های هم‌اندیشی مراکز سیار یک اتفاق ضروری و خوب است تا در کنار هم علاوه بر تبادل تجربیات موفق، درباره مشکلاتی که با آن مواجه هستند گفت‌وگو و برای آن راه‌کار پیدا کنند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در کانون، پرورش نسلی متفکر و کتاب‌خوان است و در تمامی فعالیت‌ها سعی می‌شود مخاطب را به اندیشیدن واداشت.

وی افزود: کودکان و نوجوانان روستایی استعدادهای بالقوه‌ای هستند که می‌توانند به همت مربیان مراکز سیار کانون پرورش پیدا کنند و در آینده‌ی کشور تاثیرگذار باشند.

معاون فرهنگی کانون کرمان همچنین یادآور شد: در چشم‌انداز پنج‌ساله هدف این است که کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از خدمات کانون بهره‌مند شوند و توجه به  کودکان و نوجوانان روستایی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر همین اساس، مهاجرت بچه‌های روستا با توجه به فصول کشاورزی، حساسیت‌های فرهنگی خانواده‌ها برای عدم مشارکت دختران در فعالیت‌های کانون، مشکلات نگهداری از کتاب‌ها و... از جمله مسائل مشترکی بود که توسط مربیان سیار روستایی مطرح و برای رفع آن راه‌کارهایی ارائه شد.

در حال حاضر، مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در روستاهای منوجان با مسئولیت مهدی زارعی، کهنوج با مسئولیت علی آسا، بم و رستم‌آباد با مسئولیت رسول تورنجی، زرند با مسئولیت روح‌الله علیخانی و سیار شهری کرمان با مسئولیت سیدمحمود حسینی، به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =