نشست صمیمی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون سیستان و بلوچستان با استاندار

استاندار سیستان و بلوچستان: صدای کودکان کانون نماینده‌ی صدای همه‌ی حق داران و شهروندان دانست که بزرگ‌ترها را به فردایی پر از سعادت و عزت امیدوار می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نمایندگان اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان با استاندار نشستی صمیمی برگزار کردند.

در ابتدای این نشست اعضا با بیان این نکته که می‌دانند چقدر رسیدگی به امور یک استان پهناور مشکل است، گفتند: می‌دانیم که این کار حتی از نوشتن مشق شب هم سخت‌تر است به همین خاطر اینجا آمده‌ایم که بگوییم حاضریم به شما کمک کنیم و یکی از راه‌های کمک ما این است که درباره‌ی مسایل مهم کودکان با شما سخن بگوییم.

بچه‌ها در ادامه با تاکید براینکه می‌دانند استاندار به فکر همه‌ی بچه‌هاست، گفتند: به دلیل اینکه تعداد مراکز کانون در استان نسبت به جمعیت کودک و نوجوان کم است از شما می‌خواهیم با راه اندازی کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی فرصت کتاب خواندن را برای تعداد بیشتری از هم سن و سال‌های ما فراهم کنید.

آنان در بیان دلیل این خواسته‌ی خود گفتند: کتابخانه‌های سیار می‌تواند حال بچه‌ها را بهتر کند زیرا به وسیله‌ی کتاب یاد می‌گیریم که انسان‌ها و دیگر موجودات طبیعت را دوست داشته باشیم و فردای قشنگی برای استان بسازیم.

بچه‌ها در پایان از استاندار خواستند با توجه به عصر پیشرفت سریع تکنولوژی، مراکز کانون را برای آنان تجهیز کند تا بتوانند با علم روز پیش بروند.

پس از سخنان اعضای کانون استاندار سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: ابتکار ارزشمندی است که خواسته‌ها را عزیزانی بیان کنند که در اوج صداقت، مهر و سلامتی هستند زیرا این صدا صدای پاک و زلالی است.

علی اوسط هاشمی در ادامه افزود: صدای بچه‌های کانون قشنگ‌ترین صدایی است که در طول دوران حضورم در سیستان و بلوچستان شنیده‌ام.

استاندار سپس صدای کودکان کانون را نماینده‌ی صدای همه‌ی حق داران و شهروندان دانست که بزرگ‌ترها را به فردایی پر از سعادت و عزت امیدوار می‌کند.

وی هم‌چنین در بیان احساس خود از برگزاری چنین نشستی گفت: کمتر پیش آمده که در جلسات احساس سرشار از عشق، زیبایی، مطالبه گری و توجه به حقوق شهروندی اینگونه که شما به زیبایی بر فکر من نشاندید، بر من غلبه کرده باشد.

هاشمی در ادامه افزود: امروز شما بذر قشنگی در فکر من کاشتید و من باید قدر این نعمت را بدانم و برای رویش آن تلاش کنم تا بیشتر به فکر کودکان کار و کودکانی که در دورترین نقاط استان زندگی می‌کنند باشم.

استاندار صحبت‌های بچه‌ها را همچون یک سرود دسته جمعی دانست که هنر و بیان به طور همزمان در آن به کار رفته بود و خاطر نشان کرد: در یکی از نشست‌های بچه‌های کانون شرکت خواهد کرد تا بتواند مطالب آنان را گوش کند و یادداشت‌های بیشتری از راهنمایی‌های آنان بردارد.

هاشمی سپس به کودکان بازمانده از تحصل اشاره کرد و گفت: اکنون که شما به این زیبایی سخن می‌گویید، با تمام تلاشی که صورت گرفته، تعداد زیادی از هم سن و سال‌های شما هستند که هنوز نتوانسته‌اند به مدرسه بروند و نوشتن یاد بگیرند و باید تلاش بیشتری انجام بدهیم تا دیگر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی در پایان با ذکر مثالی از تاثیر بهار بر طبیعت که باعث رویش جوانه از دل سخت‌ترین صخره‌ها نیز می‌شود به بچه‌ها گفت: این درس طبیعت به ماست که به ما می‌گوید اگر بهاری باشیم می‌توانیم دل‌های سخت را هم شکوفا کنیم پس برایتان اندیشه‌ای سبز و بهاری آرزو می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =