مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی در هفته‌ی کتاب

همزمان با هفته‌ی کتاب، مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان «ترنم رویش» خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از سیزدهم تا ۲۵ آبان‌ماه با هدف توسعه سواد خواندن و ترویج کتاب‌خوانی ویژه اعضا و دانش‌آموزان پایه‌ دوم ابتدایی تا دهم در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان همچنین اظهار داشت: در این مسابقه برای هر گروه سنی، سه عنوان کتاب با سؤال‌های مرتبط با محتوای کتاب‌ها در نظر گرفته شده است.

جمال در ادامه افزود: دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی، کتاب‌های «موش بازیگوش»، «بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان» و «آش سنگ» را مطالعه می‌کنند و به سؤال‌ها پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی با مطالعه کتاب‌های «خاله ستاره و بزغاله»، «روباه قرمز سلام» و« ماهی‌گیر و بهار» در این مسابقه شرکت می‌کنند و برای دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز کتاب‌های «پیش از بستن چمدان»، «منطقه صفر فضایی» و «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» انتخاب شده است.

جمال در پایان تصریح کرد: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی پس از اجرای طرح و داوری اولیه، سه اثر برتر در هر گروه سنی و جنسیت را به اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان معرفی می‌کنند و از برگزیدگان این مسابقه در جشن بزرگ کتاب تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =