نوجوان ایرانی «گنجشک‌های کوچه ما» را به برزیل برد

فیلم کوتاه «گنجشک‌های کوچه ما» به کارگردانی ژیوار فرج‌زاده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سومین جشنواره‌ی «آلورادا»ی برزیل راه پیدا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم کوتاه 90 ثانیه‌ای ساخته‌ی عضو 12 ساله‌ی مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهر صاحب در استان کردستان است.

براساس این خبر، این عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فیلم چند ثانیه‌ای تلاش کرده است تا زندگی مسالمت‌آمیز گنجشک‌های لب‌بام خانه‌شان را به تصویر بکشد.

به گفته‌ی ژیوار ایده‌ی این فیلم از سوپرمارکت نزدیک خانه‌شان شروع شد. من و دیار برادرم هر روز از پنجره به فروشنده‌ی این سوپرمارکت (کاک جمشید) نگاه می‌کردیم. او برای گنجشک‌هایی که بر روی درخت جمع می‌شدند بیسکویت خرد می‌کرد. گنجشک‌ها هر روز بیشتر می‌شدند.

«ژیوار» می‌گوید از آن‌جایی که پدرم فیلم‌بردار است به او اصرار کردم تا دوربین را در اختیارم قرار دهد تا از گنجشک‌ها فیلم بگیرم. این اتفاق افتاد و در آن هنگام سگی که خیلی گرسنه بود آمد و همه‌ی گنجشک‌ها را فراری داد و من و برادرم این صحنه را ثبت کردیم.

برهمین اساس، این فیلم کوتاه اولین اثر «ژیوار فرج‌زاده» است که در زمستان سال 1395 تهیه‌کنندگی و تصویربرداری آن را انجام داده است.

سومین جشنواره‌ی «آلورادا» برزیل با هدف تقویت و ترویج انتشار کارهای صوتی و تصویری در مدارس دولتی برزیل و خارج از کشور پدید آمده است. این جشنواره امسال از 29 آبان تا 4 آذر (20 تا 25 نوامبر) برپا می‌شود.

گفتنی است «گنجشک‌های کوچه ما» چندی پیش نیز به بیستمین جشنواره‌ی «مارانو» در شهر ناپل ایتالیا راه پیدا کرده است. این جشنواره از 6 تا 12 آذر (27 نوامبر تا 3 دسامبر) برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =