هم‌سویی جشنواره‌ها با برنامه‌ی پنج ساله کانون

معاون فرهنگی بر اجرای فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های هم‌سو با چشم‌انداز 10 ساله و برنامه پنج‌ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون با تاکید بر این موضوع گفت: برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوعی پیش‌رو داریم که تلاش کرده‌ایم بر اساس محورها و راهبردهای برنامه پنج‌ساله کانون شیوه‌نامه‌های اجرایی آن تنظیم شود.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا مرکز فرهنگی‌هنری راه‌اندازی و کودکان و نوجوانان از آن بهره‌مند شوند افزود: جذب و پایداری اعضای کتاب‌خانه‌ها باید همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و مسوولان مجموعه کانون باشد.

معاون فرهنگی کانون هم‌چنین بر تعامل بیشتر با سایر سازمان‌های فرهنگی در استان‌ها برای رونق بیشتر مراکز فرهنگی‌هنری تاکید کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تمام ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌ها تبلور فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون باشد.

وی هم‌چنین به مدیران کل کانون استان‌ها توصیه کرد از ایجاد فضا و تب زیاد رقابت در جشنواره‌ها پرهیز کنند.

قمرزاده در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خاطر نشان کرد: در این دوره با استقبال کم‌نظیر قصه‌گویان کانونی و غیرکانونی در مرحله استانی مواجه بودیم به گونه‌ای که در مجموع بیش از 6هزار و 737 قصه‌گو در این مرحله در سراسر کشور مشارکت داشته‌اند.

وی هم‌چنین استقبال از بخش داستان و مقاله‌ها نیز را خوب عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم با  ارزیابی‌ها و بهره‌گیری از تجربه‌های دوره‌های قبل این رویداد بین‌المللی، برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم و در نهایت 5 استان آذربایجان شرقی، مرکزی، سمنان، اصفهان و یزد را به عنوان میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای انتخاب کنیم.

معاون فرهنگی در بخش دوم صحبت‌های خود به اجرای طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بیشتر استان‌ها شاهد تعامل و همکاری خوبی از سوی اداره‌های کل آموزش و پرورش با کانون هستیم.

بخش سوم صحبت‌های قمرزاده در گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون به برگزاری جشنواره فیلم کودکان برای کودکان اختصاص داشت و او در این باره اظهار داشت: آخرین دوره این جشنواره در سال 1392 در کانون استان قزوین برگزار شد و امسال هشتمین دوره آن برگزار خواهد شد که فراخوان آن چندی پیش منتشر شد و علاقه‌مندان تا 7 بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی با بیان این‌که انتظار نداریم تمام مراکز در تمامی جشنواره‌ها شرکت کنند افزود: آن‌چه در این جشنواره مهم و قابل توجه است نگاه محتوایی داشتن به آثار تولید شده است.

معرفی سامانه‌ی فراگیر آموزش و ایجاد امکان دسترسی کارکنان به پرونده‌ی آموزشی و سایر امکانات این سامانه و نیز قرار گرفتن متن نشست‌های علمی هفته‌ی ملی کودک در این سامانه از دیگر مباحث این بخش از گردهم‌آیی مدیران کل حوزه ستادی و استانی کانون بود که روز 15 آبان 96 در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =