میزبانی روستاها و مناطق مرزی از 60 نویسنده و شاعر کودک و نوجوان

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با تکیه بر شعار «آینده روشن، با خانواده‌ی کتابخوان» در روزهای هفته کتاب تا پایان آذر 60 نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور، فروشگاه‌های کانون و مراکز سیار روستایی، مرزی و عشایری و مدارس حضور می‌یابند.

بر همین اساس، کانون اهدای کتاب به مناطق و مدارس محروم و بیمارستان‌های کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، «مراسم جشن امضا در مراکز فرهنگی هنری، مدارس و فروشگاه‌ها»، برگزاری «نشست نقد و بررسی کتاب‌های کانون با حضور نویسندگان، اعضای مراکز، مربیان و منتقدان ادبی»، «برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس سراسر کشور با حضور نویسندگان و شاعران کودک ونوجوان»، «رونمایی از سه مجموعه کتاب کانون»، و «برگزاری مسابقه عکس اینترنتی در پرتال کودک 24» بخشی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

پیش از این نیز با انتشار کتابچه‌ی «شیوه‌نامه‌ی کتابخوانی» که در اختیار مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قرار گرفته است، مربیان و اعضای کانون به استقبال این هفته رفته بودند.

کتابچه‌ی «شیوه‌نامه‌ی کتابخوانی»، در پنج موضوع کلی مخاطبان را با فعالیت‌های منطبق بر سند چشم‌انداز 10 ساله‌ی کانون آشنا می‌کند.

این کتابچه ضمن بیان راهبردهای سند چشم‌انداز 10 ساله‌ی کانون قصد دارد فرآیند خواندن را با لذت، کنجکاوی و پرسش‌گری همراه کند.

برگزاری مسابقه‌ی طراحی پوستر، اقدام‌پژوهی با محوریت کتاب و کتابخوانی، مسابقه‌ی طرح‌های کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشن کتاب و برپایی نمایشگاه برخی از دستورالعمل‌هایی است که همراه با فرم‌های مربوطه در این کتابچه منتشر شده است.

قرار است گزارش‌های مرتبط با این فعالیت‌ها که از تابستان آغاز شده، تا 15 آذر از سوی مراکز استان‌ها منتشر شود.

گفتنی است مجموعه اقلام تبلیغاتی شامل پوستر، بروشور و تیزرهایی نیز برای معرفی مجموعه کتاب‌های کانون تولید و منتشر و همراه با پوستر این هفته با تصویرگری و طراحی سیدمیثم موسوی به دست مراکز کانون سراسر کشور خواهد رسید.

پوستر بیست و پنجمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =