دریافت مجوز جذب نیروی انسانی برای مراکز فرهنگی‌هنری کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع از دریافت مجوز جذب نیروی انسانی برای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

ه گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون با اعلام این خبر گفت: پیش از این در مرحله اول سال گذشته مجوز جذب 300 نیروی انسانی برای تازه تاسیس که آماده بهره‌برداری بود و با مشکل کمبود نیروی انسانی اعم ‌از مربی فرهنگی و خدمات مواجه بود را دریافت کردیم.از این پس هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساختار مرکز محور  و دارای هویت مشخصی است که بر اساس آن می‌توانیم نیروی انسانی مورد نیاز را مطابق با استانداردهای تعیین شده جذب کنیم.

وی استخدام مربیان پاره‌وقت به صورت تمام‌وقت را از اولویت‌های این مرحله عنوان کرد و از مدیران ‌کل خواست نسبت به رعایت ضوابط و مقررات استخدامی از قبیل: درج فراخوان و آگهی رسمی و مدرک تحصیلی مرتبط با هر پست چه در جذب مربی و چه در استخدام نیروی خدماتی اهتمام لازم را داشته باشند.

واحدی در ادامه با اشاره به اعمال و اجرای ساختار ستادی و استانی کانون در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد با پیگیری‌های سه ساله از سازمان امور اداری و استخدامی کشور توانستیم ساختار مراکز فرهنگی‌هنری کانون را نیز به عنوان یک شاخص فرهنگی تثبیت کنیم.

وی افزود: از این پس هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساختار مرکزمحور و دارای هویت مشخصی است که بر اساس آن می‌توانیم نیروی انسانی مورد نیاز را مطابق با استانداردهای تعیین شده جذب کنیم.

واحدی  با اشاره به این‌که کانون یک دستگاه حاکمیتی است یادآور شد مسولیت‌ها در این مجموعه نیز مبتنی بر همین ساختار خواهد بود و در مراکز فرهنگی‌هنری نیز مسوول مرکز به عنوان یک پست حاکمیتی تعریف شده  است و تشکیلات تفضیلی مراکز نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد در سال‌های اخیر با تلاش‌های که در این حوزه صورت گرفت علاوه بر مرتفع شدن مشکلات کمبود نیروی انسانی در کانون نقش به‌سزایی در اشتغال‌زایی کشور نیز ایفا کرده‌ایم.مجوزهای گرفته شده تنها به جذب نیروی انسانی برای مرکز فرهنگی‌هنری اختصاص دارد و در حوزه ستادی قابل اجرا نیست و استخدام مربیان پاره‌وقت به صورت تمام وقت از اولویت‌های این مرحله است.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با تاکید بر این که مجوزهای گرفته شده تنها به جذب نیروی انسانی برای مرکز فرهنگی‌هنری اختصاص دارد و در حوزه ستادی قابل اجرا نیست، خاطرنشان کرد: رعایت چارچوب‌های تعیین شده در به‌کارگیری نیروی انسانی از نکات بسیار مهم در این زمینه است.

واحدی در بخش دوم صحبت‌های خود به توسعه عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون اشاره کرد و گفت: ستادی در تهران تشکیل شده تا با مدیریت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برنامه‌ریزی لازم برای هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی صورت گیرد.

وی افزود بر همین اساس حضور نویسندگان در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت‌، سیار، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کتابی که در مدارس برگزار می‌شود هماهنگی لازم صورت گرفته است. هم‌چنین به منظور معرفی بیشتر کتاب‌های کانون پوستر و بروشورهایی نیز به چاپ رسیده که به زودی در اختیار اداره‌های ‌کل‌ کانون در استان‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه با تاکید بر تعامل بیشتر مدیران‌کل کانون با مسوولان فرهنگی در استان‌ها خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی و عرضه‌ی گسترده‌تر محصولات با محوریت کتاب های کانون در نمایشگاه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های استانی است که می‌توان بیشترین بهره را از این فرصت مغتنم گرفت.

واحدی توجه بیشتر به صرفه‌جویی‌ و مدیریت هزینه‌ها را از دیگر نکات مهمی عنوان کرد که می‌تواند به برآورده‌کردن نیازهای مهم‌تر بخش‌های دیگر سازمان بیانجامد.

گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 15 آبان 96 در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =