کد خبر: 274282
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
بازدید 803
عزاداری اربعین حسینی در مرکز ۲ کانون مشگین شهر

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور اعضای مرکز ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین شهر برگزار شد.

در این مراسم، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز، فرارسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفته و در خصوص رشادت‌ها و فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع) ویاران باوفایش برای اعضا سخنرانی کرد.

وی سیره زندگی و ولایت‌پذیری حضرت قاسم(ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) را الگویی کامل برای جوانان و نوجوانان معرفی و تمسک و اقتداء به آن‌ها را مسیر رشد، تعالی، کمال و مقابله با دشمنان اسلام توصیف کرد.

در ادامه نیر پیکام مربی فرهنگی مرکز ضمن معرفی شهدای واقعه عاشورا از اعضا خواست در مورد شجاعت، فداکاری، ایثار و مردانگی شهیدان متن ادبی نوشته و برای حاضران بخوانند.

از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این برنامه، معرفی کتاب" تو بوی سیب می‌دهی" توسط عسگر جعفری یکی دیگر از مربیان فرهنگی مرکز بود که وی ابتدا به معرفی چهره‌های منفور کربلا همچون: یزید بن معاویه، عبیدالله بن زیاد، شمربن ذی‌الجوشن و... پرداخته و در ادامه شعرهایی درباره حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام سجاد(ع) برای اعضا خواند و آن‌ها نیز به‌صورت گروهی شعرها را با مربی همخوانی کردند.

سوگواری و سینه‌زنی توسط اعضا از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود که با نثار سلام‌وصلوات به روح پاک شهدای واقعه عاشورا به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =