کد خبر: 274284
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
آشنایی با فلسفه نماز

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد با حضور در فعالیت‌های فرهنگی و هنری با فلسفه و آداب نماز آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۴۰ کودک و نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد در یک ویژه برنامه با انجام فعالیت‌های ادبی و هنری درباره نماز و اهمیت آن بحث و گفت‌وگو کردند.

معصومه موسویان مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: ترویج فرهنگ نماز باید در زندگی نهادینه شود و با توجه به تاثیر آموزش غیرمستقیم بر کودکان و نوجوانان بر آن شدیم با انجام فعالیت‌های هنری و ادبی، توجه کودکان و نوجوانان مرکز را به این امر جلب و آنان را با آداب صحیح نمازخوانی آشنا کنیم.

در این ویژه برنامه، اعضای کارگاه خوشنویسی، احادیث و آیات قرآنی را درباره نماز با خط خوش نوشتند. پس از آن  درباره اهمیت نماز به بحث و گفتگو پرداختند و با آداب آن آشنا شدند و در پایان برنامه در نماز جماعت شرکت کردند.در این ویژه برنامه، اعضا در کارگاه خوشنویسی شرکت کرده و احادیث و آیات قرآن درباره نماز را با خطی خوش نوشتند. سپس با کمک و راهنمایی مربیان فرهنگی کتاب‌های موضوعی نماز انتخاب و برای مطالعه در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت و در ادامه به سوالاتی عقیدتی آنان پاسخ داده شد.

موسویان به قصه‌خوانی با موضوع نماز اشاره کرد و گفت:در پایان برنامه اعضا پس از آموزش آداب وضو و خواندن صحیح نماز، به صورت عملی این فریضه الهی را تمرین و در نماز جماعت مرکز شرکت کردند.گفتنی است؛ آشناسازی اعضا با فلسفه و اهمیت نماز از محورهای فعالیت‌های دینی مرکز شماره۴ مشهد، در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ می‌باشد که از این پس با استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب فرهنگی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =