کد خبر: 274299
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
«زیبا صدایم کن» به زبان ترکی استانبولی منتشر شد

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانبول ۲۰۱۷، از نسخه‌ی ترکی رمان «زیبا صدایم کن» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه کتاب استانبول از ۱۳ آبان آغاز شده است و تا ۲۱ آبان میزبان ناشران 20 کشور جهان است.

این درحالی است که در این نمایشگاه نسخه‌ی‌ترکی استانبولی رمان «زیبا صدایم کن» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از سوی یک ناشر ترکیه‌ای به نام «تیماس» منتشر شده مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.

بر همین اساس، قرارداد فروش این کتاب در نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۱۷ امضا شده است و در چاپ نخست ۳۰۰۰ کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.ناشر ترکیه‌ای این کتاب در عین حال خواستار انعقاد قرارداد برای چاپ رمان «هستی» شده و در حال بررسی آثار تصویری فرهاد حسن‌زاده نامزد جایزه‌ی آسترید لیندگرن ۲۰۱۸، است.

همچنین، مجموعه‌ی «قصه‌های کوتی کوتی» و «آقا رنگی و گربه‌ی ناقلا» در حال بررسی از سوی این ناشر است.

رمان «زیبا صدایم کن» در قالب طرح رمان نوجوان امروز در سال 1394 به چاپ رسیده است و داستان دختری ۱۵ ساله به نام زیبا است که در آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست زندگی می‌کند. او در تماسی از سوی پدرش تصمیم می‌گیرد مقدمات فرار او را از تیمارستان فراهم بیاورد.

از موفقیت های این کتاب می‌توان به راه‌یابی به کاتالوگ white ravens کتابخانه‌ی مونیخ در سال 2016، وارد شدن به لیست افتخار IBBY در سال 2016، برگزیده شدن در جشنواره کتاب کانون در سال1395 و کاندیدای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در همان سال  اشاره کرد.

نسخه انگلیسی این رمان نیز پیشتر با ترجمه شقایق قندهاری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود.

گفتنی است سی و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول در حالی به کار خود پایان خواهد داد که کشور کره جنوبی مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =