بهره‌مندی 6هزار دانش آموزان مازندرانی از طرح " کانون و مدرسه"

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران گفت: با اجرای دور جدید طرح "کانون و مدرسه" بیش از 6هزار دانش آموز مازندرانی از خدمات کانون پرورش فکری بهره‌مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در راستای تفاهم نامه کانون پرورش فکری کشور و وزارت آموزش و پرورش سری جدید فعالیت‌های کانون و مدرسه در مازندران اجرایی شد.

به گفته‌ی مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، طرح کانون و مدرسه در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است که از این طریق، مربیان کانون با داشتن سرفصل های درسی، محتویات دروس  را از طریق فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی به دانش آموزان انتقال می دهند تا با این روش؛ زمینه یادگیری موثر در دانش آموزان به همراه نشاط و بازی فراهم آید.

محمدعلی یزدان‌شناس افزود: بر اساس این تفاهم نامه، تقویت روحیه کتاب‌خوانی دانش آموزان، آموزش درسی بر اساس تعریف کانون و در عین حال توجه به مدارس مناطق محروم و آسیب پذیر از جمله نکات مورد توجه در این طرح است که مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با برگزاری جلسه هم اندیشی مدیر کل کانون مازندران و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و در پی آن برگزاری جلسات هماهنگی میان مراکز کانون در شهرستان‌ها و آموزش و پرورش؛ نحوه اجرایی شدن این طرح در مدارس ابتدایی هدف استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا دانش آموزان بخشی از برنامه‌های درسی خود را از طریق فعالیت‌های کانون بیاموزند.

یزدان‌شناس با اشاره به اینکه  بیش از  6هزار دانش آموز ماندرانی بر اساس این طرح، از خدمات کانون بهره‌مند می شوند، تاکید کرد:با توجه به سهمیه تعیین شده، 30 مرکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر استان 8 نوبت در ماه میزبان دانش آموزان دختر و پسر مدارس هستندو همچنین 4 نوبت در ماه نیز، مربیان مراکز در مدارس حضور می یابند تا سرفصل‌های درسی دانش آموزان از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی منطبق بر کانون به آنان آموزش داده شود.

مدیر کل کانون مازندران تصریح کرد: ترویج و گسترش شیوه های مطالعه در دانش آموزان- بهره‌مندی عمومی کودکان از خدمات و محصولات فرهنگی کانون  و تبادل دانش و تجارب مربیان ومعلمان و دستیابی به مطلوب‌تریین، برترین و خلاقانه‌ترین شیوه ها در آموزش و یادگیری از جمله اهداف کلی مورد نظر در این طرح است.

 طرح کانون و مدرسه از سوی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسیده است و بر این اساس در مدارس مازندران نیز اجرایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =