فروش کتاب‌های کانون در روستاها با 35 و شهرها با 25 درصد تخفیف

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ی کتاب 2هزار نمایشگاه کتاب در مدرسه‌های سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه‌ی اجرای طرح «کانون مدرسه» و در قالب طرح حمایتی هفته کتاب، 950 عنوان از کتاب‌های کانون در هفته‌ی کتاب طی نمایشگاه‌هایی به کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون در گفت‌وگویی عنوان کرد: «طی تفاهم نامه‌ای که در تابستان سال جاری به امضای معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون رسید، همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آغاز شد.»

جعفر عبدی افزود: «این برنامه‌ها به منظور رشد و بالندگی و توانمندسازی مخاطبان در قالب اجرای طرح «کانون مدرسه» با بهره‌مندی از ظرفیت سازمانی دو طرف اجرایی می‌شود. اجرای طرح کانون ‌مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون و در مدارس در بازه زمانی سال تحصیلی برای پایه‌های دوم تا ششم، در قالب حضور مربیان و گروه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مراکز سیار روستایی و شهری در مدارس، فراهم ساختن زمینه آموزش شیوه‌های اثربخش و خلاقانه فعالیت با کودکان به معلمان و... برگزار می‌شود.

او همچنین گفت: علاوه بر این، اختصاص 35 درصد تخفیف خرید کتاب برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی و عشایری و 25 درصد برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس شهری در قالب نمایشگاه‌های مدارس بخشی از این طرح است.»

عبدی ادامه داد: «در راستای طرح کانون مدرسه از این هفته شاهد اجرای طرح حمایتی از هفته کتاب نیز هستیم. کانون علاوه بر حضور در این طرح قرار است حدود 2هزار نمایشگاه در 2هزار مدرسه با کمک بخش خصوصی برگزار کند و این گامی در جهت حمایت و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در هفته یاد شده است.»

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون ادامه داد: «تعداد عنوان‌های فعال کتاب‌های موجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود 950 عنوان است که با محوریت کودکان و نوجوانان و همچنین رده سنی اولیا و مربیان طبقه‌بندی و عرضه می‌شوند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در کنار فروش کتاب، طرح دعوت از نویسندگان را در قالب طرح جشن امضا در دستور کار داریم. ما اعتقاد داریم این ارتباط و نزدیکی بین نویسنده و مخاطب به رشد و بالندگی خواهد انجامید. امیدوارم با تجاربی که در این زمینه کسب خواهد شد در سال‌های آینده شاهد کیفیت بخشی این برنامه‌ها باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =