کد خبر: 274329
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
بازدید 981
از کتابداران برتر کانون فارس تقدیر شد

3 مربی کتابدار اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در ششمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی استان فارس تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی ششمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی استان با موضوع «حلقه گمشده کتابخانه ها» در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد و در آن از 24 کتابدار برتر استان تقدیر به عمل آمد.

در این نشست دکتر نعمت ا... فاضلی، رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چالش های پیش روی کتابخانه های عمومی پرداخت و آن ها را در 3 حوزه مختلف تشریح کرد.

وی با بیان اینکه بحران مخاطب برای کتابخانه های عمومی از طریق آمار های ملی ارائه شده قابل اثبات می باشد گفت: بر اساس آمارهای موجود تنها 3 درصدجمعیت کشور در زمره کاربران کتابخانه های عمومی قرار دارند. فاضلی با بیان این که نگاه های تخصصی، فن سالار و تکنیکی که در کتابخانه ها وجود دارد می تواند به بروز بحران مخاطب منجر شود، ابراز داشت، ما باید بحران مخاطب را به رسمیت بشناسیم و در راستای رفع آن چاره جویی کنیم. در این راستا نباید فکر، اندیشه، عشق، علاقه و عاطفه مخاطب نادیده گرفته شود.

در ادامه این نشست از کتابداران برتر استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد و هرمزگان با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد. بر اساس این گزارش 3 مربی فرهنگی مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. سهیلا شجاع، حسین جمالی و لیلا کرهانی به ترتیب از مراکز فرهنگی هنری پستی داراب، سیار فسا و شماره 3 شیراز کتابداران برتر کانون فارس در ششمین نشست متخصصین علم اطلاعات معرفی شدند که با حضور صاحب نظران رشته کتابداری، مسئولین استان، کتابداران، دانشجویان، مدیر کل و جمعی از کارکنان کانون فارس از آنها تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =