انرژی‌های رنگی در مهاباد

دانش‌آموزان مهابادی در قالب فعالیت‌ نقاشی با انواع انرژی و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این شیوه مربی با اشاره به نام انرژی‌های مختلف و ارائه توضیحاتی در مورد کاربرد آن‌ها از دانش‌آموزان می‌خواهد آن‌چه را که راجع به انرژی عنوان شده توسط مربی به ذهن می‌رسد به صورت گروه‌های چند نفری نقاشی کنند.

شادی پاک‌زاد مربی کانون مهاباد با اشاره به این‌که این فعالیت علاوه بر تقویت مشارکت گروهی و همکاری در بین دانش‌آموزان باعث یادگیری ماندگارتر می‌شود گفت: گاهی دانش‌اموزان با هم‌فکری و بر اساس خلاقیت‌های خود بازی‌هایی را که نماد انرژی‌های مختلف است نقاشی می‌کنند.

وی افزود انجام این بازها در حین آموزش یک درس پایه مانند علوم علاقه دانش‌آموزان را به آن درس را افزایش می‌دهد.

پاکزاد در ادامه گفت: به عنوان نمونه بازی طناب‌کشی یک بازی پر هیجان  و جذاب است که دانش‌آموزان با انرژی مکانیکی و تبدیل آن به انرژی حرکتی آشنا می‌شوند.

این مربی فرهنگی آزمایش‌های مختلف را یکی دیگر از راه‌های ایجاد علاقه به درس علوم دانست و افزود: «مارکاغذی» عنوان آزمایشی است که انرژی گرمایی و تاثیر آن بر اجسام را به دانش‌آموزان می‌آموزد.

شادی پاکزاد همچنین در این مسیر استفاده از کتاب‌های غیر درسی کانون مانند فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان را راهی برای پیوند آموزش دروس، بازی و کتابخوانی دانست.

طرح کانون مدرسه که از ابتدای آبان سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در استان اذربایجان‌غربی آغاز شده، فرصتی است تا دانش‌آموزان با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آموزش غیر مستقیم دروس را به شیوه‌های غیر مستقیم تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =